SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Które tytuły prasowe czytają Polacy?

Liderami czytelnictwa w poszczególnych kategoriach prasy pozostają bez zmian. Wśród dzienników na czele są „Fakt” i „Gazeta Wyborcza”, wśród tygodników - „Tele Tydzień”, a wśród miesięczników - „Twój Styl”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,60 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,54 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,56 proc.) oraz „Metro” Agory (6,52 proc.). 

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,60%
Gazeta Wyborcza14,54%
Super Express6,56%
Metro (dziennik bezpłatny)6,52%
Rzeczpospolita4,17%
Przegląd Sportowy3,59%
Dziennik Gazeta Prawna *3,11%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,30%
Gazeta Podatkowa0,82%
Sport0,69%
Futbol News0,52%
Puls Biznesu0,34%
Parkiet Gazeta Giełdy0,24%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce
– sięga po niego aż 34,99 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Pani Domu” (Edipresse Polska). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,27 proc. wyprzedza „Politykę” (6,94 proc.). 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,99%
Życie na Gorąco18,70%
Chwila dla Ciebie15,09%
Pani Domu15,05%
NAJ13,43%
Angora11,10%
Newsweek9,27%
Gala8,27%
Auto Świat7,75%
To i Owo7,47%
Polityka6,94%
Twoje Imperium6,06%
Wprost5,50%
Na Żywo5,16%
Teleprogramy4,51%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,48%
Gość Niedzielny4,17%
Super TV4,01%
Takie jest Życie3,98%
Przekrój3,44%
Motor3,37%
Rewia3,36%
Świat i Ludzie2,23%
Imperium TV2,07%
Tele Max1,85%
Forum1,46%
Bella Relaks1,43%
Teraz (tygodnik bezpłatny) *1,25%
Tygodnik Siedlecki0,87%
Przewodnik Katolicki0,75%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,66%
City (tygodnik bezpłatny)0,64%
Panorama Leszczyńska0,64%
Jarmark0,63%
Tygodnik Ostrołęcki0,63%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,39%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,16%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,29 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,76 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,29%
Tina16,76%
Viva10,88%
Z Życia Wzięte9,58%
Komputer Świat7,02%
Party Życie Gwiazd6,37%
Tele Świat5,93%
Bravo4,11%
Świat Seriali3,90%
Show Magazyn o Gwiazdach3,54%
Sukcesy i Porażki3,39%
Bravo Sport2,71%
Bravo Girl2,14%
TV 141,23%
Monitor Księgowego0,43%

 
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,06 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencja, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 6 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,06%
Claudia10,65%
Cztery Kąty10,09%
Focus9,60%
Poradnik Domowy9,47%
Murator8,66%
Olivia7,83%
Kobieta i Życie7,74%
Świat Kobiety7,54%
Mój Piękny Ogród6,75%
Dobre Rady6,74%
National Geographic6,52%
Avanti6,00%
Auto Moto5,45%
Działkowiec5,25%
Mamo To Ja5,19%
Glamour4,46%
CKM4,39%
Pani4,39%
CD Action3,84%
Joy3,80%
Moje Mieszkanie3,73%
Ładny Dom3,69%
Przyślij Przepis!3,65%
Cosmopolitan3,59%
M jak mieszkanie3,54%
Dom & Wnętrze3,54%
PC Format3,48%
Samo Zdrowie3,29%
Playboy3,15%
Moje Gotowanie3,07%
Auto Motor i Sport2,87%
Zdrowie2,86%
Uroda2,86%
Dziecko2,62%
Twoje Dziecko2,58%
Zwierciadło2,56%
Elle2,46%
Dziewczyna2,44%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,40%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,31%
Dobre Wnętrze2,22%
Logo2,22%
Popcorn2,08%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,07%
Kwietnik2,05%
Kuchnia2,03%
Twój Maluszek2,00%
Magazyn Futbol2,00%
Rodzice1,92%
Auto Świat Poradnik1,91%
Chip1,88%
Mój Piękny Dom1,86%
Świat Motocykli1,86%
Burda1,69%
Wróżka *1,68%
Charaktery1,68%
Top Gear1,66%
Vita1,64%
Focus Historia1,63%
Men's Health1,56%
Majster1,55%
Reader's Digest1,54%
Twist1,46%
Zbuduj Dom1,43%
M jak Mama1,43%
Tak Mieszkam1,42%
Forbes1,37%
Na ścieżkach życia1,28%
National. Geographic. Traveler *1,19%
Sól i Pieprz1,06%
InStyle0,99%
Sukces0,92%
Shape0,86%
Voyage0,86%
Play0,80%
Weranda *0,74%
Podróże0,72%
21. wiek0,66%
Żagle0,54%
Architektura-Murator0,54%
Fun Club0,53%
Hot Moda & Shopping0,51%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny *0,30%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 4,03 proc. respondentów. 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2009 roku do kwietnia 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 201 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.


* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od listopada 2009 do lutego 2010, próba 8043), „Weranda” i „Wróżka” (od listopada do grudnia 2009, próby po 16 160), „Sens. Poradnik psychologiczny” (od listopada 2009 do stycznia 2010, próba 12 131), „National Geographic. Traveler” (od listopada 2009 do marca 2010, próba 4018 ), „Style i charaktery” (marzec 2010, próba 4018)

Dołącz do dyskusji: Które tytuły prasowe czytają Polacy?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lili
a kto jeszcze czyta GALE? To kompletna klapa.
odpowiedź
User
Nana
B,27% czyta Gallę tak dla twojej wiadomości, czyli radzi sobie niezle.
Ale że dzienniki bezpłatne tak słabo sobie radzą. Nie do uwierzenia. To własnie dobrze powinno iść.
odpowiedź
User
gala gala
Też uważam że za czasów pani izy bartosz gala zrobiła sie nudna. popieram klapa!!!! ale tak to jest jak naczelna zamiast zająć się uczciwą pracą robi zamęt w zgranym zespole. Pamiętam gale za czasów pani szawarskiej to było pismo!
odpowiedź