Liczba użytkowników Amazon Prime przekracza 100 milionów. „Nie można spocząć na laurach”

Koncern Amazon ujawnił, że liczba jego klientów korzystających z usługi Prime pozwalającej na szybsze dostawy towarów i bonusy przekroczyła globalnie 100 milionów. W 2017 roku użytkownicy Prime kupili w Amazonie na całym świecie z górą 5 miliardów produktów. - Nie możemy spocząć na laurach, bo nie tego oczekują nasi klienci - podkreśla Jeff Bezos, założyciel i szef Amazona.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Liczbę użytkowników usługi Prime Amazon ujawnił po raz pierwszy od uruchomienia tego programu w 2005 r. Dane te zostały zamieszczone w liście który Jeff Bezos, założyciel i szef Amazona skierował do inwestorów spółki.

Prime to platforma premium, za którą trzeba zapłacić 12,99 dol. miesięcznie lub 99 dol. rocznie. W zamian za abonament użytkownicy usługi mogą liczyć m.in. na szybsze dostawy towarów zakupionych w Amazonie, specjalne promocje i zniżki, a także dostęp do takich treści jak filmy i muzyka online.

Jak ujawnił Jeff Bezos liczba użytkowników Prime na całym świecie (usługa jest dostępna w wybranych krajach) przekroczyła 100 mln. Jak zapewnia w liście szef Amazona pieniądze pochodzące z subskrypcji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój Prime oraz całej firmy, m.in. na inwestycje w nowatorskie rozwiązania typu Echo czy Alexa.

- Nie możemy spocząć na laurach, bo nie tego oczekują nasi klienci – podkreślił Bezos zapewniając, że wysokie standardy obsługi klientów to rzecz, której firma może się nauczyć. - Do wysokiego poziomu obsługi użytkownicy przyzwyczajają się bardzo szybko i jest to zaraźliwe – ocenił szef Amazona. – Trzeba zatem starać się aby te standardy podnosić.

W dokumencie skierowanym do inwestorów Bezos zdradził także, że w 2017 r. użytkownicy Prime kupili w Amazonie towary o wartości ponad 5 mld dol. W ub.r. przychody Amazona skoczyły o 31 proc. do kwoty 178 mld dol. Z kolei wartość akcji spółki wzrosła w tym czasie o 70 proc.

Netflix z wyższymi przychodami i zyskiem, 125 milionów użytkowników na świecie

Największy konkurent Amazona - Netflix - w I kwartale 2018 roku osiągnął przychody wyższe o 43 procent niż rok wcześniej, a zysk netto przekroczył poziom 290 mln dolarów. W pierwszych trzech miesiącach tego roku serwis pozyskał ponad 7,4 mln użytkowników, obecnie z usług Netflixa korzysta globalnie 125 mln odbiorców.

Netflix potwierdził, że w br. wyda na własne produkcje od 7,5 do 8 mld dol. W nadchodzącym kwartale br. spółka prognozuje przychody na poziomie ponad 3,9 mld dol., zysk netto w wysokości 358 mln dol. oraz dodanie 6,2 mln nowych odbiorców usług.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek