Lidl i Nestlé zwiększyły wydatki reklamowe, mocno w dół Orange i T-Mobile (TOP 10)

W I połowie br. o 30-40 proc. wzrosły cennikowe wydatki reklamowe Nestlé Polska i Lidl Polska, za to mocno obcięły je PTK Centertel i T-Mobile Polska. Mniej niż rok wcześniej wydały też Aflofarm, Unilever Polska i drobni reklamodawcy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu w telewizji, radiu i prasie od stycznia do czerwca br. wyniosły 422,7 mln zł. To o 74,3 mln zł, czyli 15 proc., mniej niż rok wcześniej. W minionym półroczu firma zdecydowanie, o ok. 100 mln zł, ograniczyła wydatki reklamowe w radiu, przenosząc je w dużym stopniu do telewizji (przeczytaj o tym więcej).

Cennikowy budżet reklamowy Unilever Polska zmalał w skali roku o 9,5 proc., czyli 26,3 mln zł. Za to wydatki Procter & Gamble DS Polska wzrosły o 14 mln zł (to 7,7 proc. w górę), a L'Oreal Polska - o 18,7 mln zł (12,3 proc.).

Mocno cennikowe budżety marketingowe zredukowały PTK Centertel (operator sieci Orange) oraz T-Mobile Polska (operator T-Mobile i Heyah, do niedawna działający pod nazwą Polska Telefonia Cyfrowa). Wydatki Centertela zmalały w skali roku o 37,1 proc. (czyli 118,5 mln zł), co można tłumaczyć wysokimi nakładami w I połowie ub.r., kiedy promowany był rebranding TP na Orange. Przy czym w maju i czerwcu br. firma reklamowała swoją nową taryfę pre-paidową NJU.mobile (przeczytaj więcej o tej kampanii i zobacz spoty).

Budżet reklamowy T-Mobile Polska zmalał o 41,5 proc. (czyli 121 mln zł). Na początku br. zaledwie po kilku dniach operator musiał wstrzymać kampanię Heyah z powodu masowych protestów przeciw wykorzystaniu w niej wizerunku Lenina (przeczytaj o tym więcej) i dopiero po dwóch miesiącach zastąpił ją reklamami z bobasami i diabłem (obejrzyj je). Redukcję budżetu reklamowego firma zapowiadała już w marcu, kiedy zaczynała kampanię promującą jej odświeżony wizerunek (więcej na ten temat).

Z kolei Polkomtel cennikowo wydał na reklamy o 4,2 proc. (czyli 7,4 mln zł) mniej niż w I połowie ub.r. W minionym półroczu ofertę tego operatora zaczęli reklamować wynalazcy przeprowadzający zabawne eksperymenty (przeczytaj o tym więcej), a w jednej kampanii jako „tani celebryta” pojawił się prezenter Polsatu, Maciek Rock (zobacz to). Zmalały też cennikowe budżety drobnych reklamodawców - o 8 proc., czyli 17,8 mln zł.

Za to Lidl Polska cennikowo przeznaczył na reklamy 42,1 proc. więcej niż przed rokiem (to wzrost o 50,7 mln zł). Firma od roku w cotygodniowych odsłonach prowadzi intensywną kampanię z udziałem kucharzy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy, do których w marcu br. dołączył cukiernik Paweł Małecki (więcej na ten temat). Natomiast wydatki Nestlé Polska zwiększyły się o 30,1 proc., czyli 37,1 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

"Gazeta Wyborcza" opisała leki szefa BBN. Minister zapowiada postępowanie

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Republika usunęła reportaż z zarzutami wobec ojca 4-latki. "Otrzymaliśmy nieznane wcześniej dokumenty"

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera