SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu (TOP 10)

W listopadzie br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 7,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły wpływy „Tiny”, „Twojego Stylu” i „Gali”, za to spore spadki zanotowały „Tele Tydzień”, „Przyjaciółka” i „Pani Domu”.

Dane Kantar Media przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że w listopadzie br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były o 7,1 proc. wyższe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a o 8,1 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję zwiększyły się w skali roku o 22,1 proc.

>>> Gazety 13 proc. mniej z reklam, „Fakt”, „Rz” i „DGP” najbardziej w dół (TOP 10)

Wśród czołowych czasopism największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku - dokładnie 90,1 proc. - osiągnęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Z kolei „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) zarobił z reklam 53,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Gala” (G+J Polska) - 50,3 proc. więcej.

>>> „Tina” liderem, jej sprzedaż wzrosła aż o jedną trzecią

„Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zwiększyła swoje przychody reklamowe o 42 proc., „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - o 41,6 proc., a „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 29,5 proc. Bardziej niż średnia dla całego segmentu wzrosły też wpływy z reklam „Wprost” (AWR Wprost) - o 14,4 proc., i „Vivy!” (Edipresse Polska) - o 9,2 proc.

>>> „Gość Niedzielny” liderem, „Polityka” i „Newsweek” w dół, „Przekrój” poniżej 30 tys. egz.

Z drugiej strony „Claudia” (G+J Polska) zarobiła na reklamach o 7,7 proc. mniej niż przed rokiem, a „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - o 16,1 proc. mniej. Przychody reklamowe „Przyjaciółki” spadły o 24,7 proc., a „Pani Domu” (oba magazyny wydaje Edipresse Polska) - o 38 proc. Natomiast „Playboy” (Marquard Media Polska) zarobił z reklam w listopadzie br. jedynie 27,9 proc. tego co rok wcześniej, przez co - podobnie jak „Przyjaciółka” i „Pani Domu” - wypadł z pierwszej dziesiątki zestawienia, w której był przed rokiem.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 XI.2011XI.2010
Newsweek Polska13 802 226 zł10 660 393 zł
Wprost12 915 500 zł11 289 558 zł
Twój Styl10 608 157 zł6 919 044 zł
Polityka9 360 588 zł6 591 800 zł
Tele Tydzień8 223 884 zł9 798 267 zł
Viva!7 469 426 zł6 839 836 zł
Gala5 562 508 zł3 701 875 zł
Claudia5 494 691 zł5 951 971 zł
Pani4 357 317 zł3 076 530 zł
Tina4 345 199 zł2 285 135 zł
Przyjaciółka3 807 620 zł5 057 089 zł
Pani Domu2 727 326 zł4 397 163 zł
Playboy1 207 000 zł4 330 275 zł
monitorowane tytuły razem254 926 585 zł238 036 097 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją275 129 856 zł254 580 636 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja20 203 271 zł16 544 539 zł


 

Dołącz do dyskusji: Magazyny 7 proc. więcej z reklam. „Tina”, „Gala” i „Twój Styl” liderami wzrostu (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowy
Jak to mozliwe, że w wikększości wypadków wpływy z reklam wzrosły, alehonoraria dziennikarskie są ścinane, a dziennikarzy wywala się z pracy? Chciwym wydawcom ciągle mało?
odpowiedź