Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2015 roku wyniosła 94 142 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 5,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,47 proc. do 52 749 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 23 099 egz., po spadku o 24,05 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 483 egz. (spadła ona o 25,52 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 18 139 egz., po spadku o 19,41 proc.
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. również wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej też stracił „Newsweek Historia” - było to 25,01 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











