Marketer w świecie social mediów - Filip Fiedorow (IKEA Retail)

Media społecznościowe na zawsze zmieniły styl komunikacji marketingowej. Jak odnajdują się w gąszczu „społecznościówek” czołowi polscy marketerzy? Czy pamiętają  marketing sprzed ery Facebooka i Snapchata? Pytamy o to w nowym cyklu na łamach portalu Wirtualnemedia.pl.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Marketer w świecie social mediów - Filip Fiedorow (IKEA Retail)
Filip Fiedorow

W pierwszym odcinku cyklu kwestionariusz wypełnia Filip Fiedorow, dyrektor marketingu IKEA Retail w Polsce.

Z pracy przed erą mediów społecznościowych pamiętam najbardziej…Działania marketingowe były nastawione na budowanie świadomości marek, produktów, rozwiązań. Często realizowano akcje promocyjne, a komunikacja nie była tak bardzo nastawiona na interakcje z konsumentami, czy też na spersonalizowany przekaz, jak to ma miejsce obecnie. Dominowała komunikacja masowa, oparta o kanały tradycyjne, takie jak TV, prasa, radio, outdoor. Były to czasy tworzenia jednego przekazu do wielu anonimowych odbiorców, a myślenie o komunikacji nie zakładało tworzenia wielu scenariuszy interakcji konsumenta z marką.

Kanał social media, który w komunikacji marketingowej cenię najbardziej...Myśląc o najbardziej znaczących dla komunikacji marketingowej kanałach społecznościowych, jako pierwsze przychodzą mi myśl oczywiście te największe – Facebook, YouTube oraz Instagram. Głównie dlatego, że pozwalają nam na wygenerowanie dużych zasięgów i precyzyjne targetowanie reklam. Dedykowanych jest im również najwięcej narzędzi zewnętrznych, umożliwiających projektowanie ciekawych kampanii. Nie zapominam jednak o potencjale jaki kryje w sobie Snapchat, w przypadku młodszej grupy docelowej, czy LinkedIn w przypadku biznesu.

Media społecznościowe w mojej pracy...Traktuję jako niezbędny element media mix.

Co najbardziej doceniam w mediach społecznościowych...Szybkość przekazu, personalizację komunikacji, precyzyjność targetowania kampanii, interakcję i dialog, zaangażowanie odbiorców, budowanie lojalności, rekomendacje znajomym.

Media społecznościowe w komunikacji marketingowej najbardziej zmieniły...Szybkość dotarcia do odbiorcy z komunikatem (real-time marketing). Pozwalają na otrzymywanie natychmiastowej informacji zwrotnej oraz bezpośredni dialog z odbiorcą. Dlatego są zarazem miejscem, w którym „wybuchają” i toczą się kryzysy.

Największy mit na temat mediów społecznościowych…„Tylko płatne formy przekazu działają”. Uważam, że ciekawy, autentyczny content, który jest bliski prawdziwym potrzebom konsumenta, potrafi wygenerować szeroki, organiczny zasięg i wysokie zaangażowanie.

Czy social media sprzedają…Zdecydowanie tak. Z resztą z liczbami się nie dyskutuje. Social media sprzedają nie tylko w formie bezpośredniej przy wykorzystaniu postów typowo reklamowych i sprzedażowych, ale również w formie pośredniej, poprzez zwiększenie zaangażowania i wzrost lojalności konsumentów. Coraz więcej zakupów dokonujemy przez Internet, a social media oferują nam coraz to nowsze narzędzia sprzedażowe – formaty postów, reklam, możliwość pozyskiwania leadów, informacji o naszych konsumentach. Potencjał sprzedażowy social mediów z pewnością sporo jeszcze urośnie.

Po pracy z mediów społecznościowych korzystam...Dość często, ponieważ lubię znać narzędzia wykorzystywane w marketingu i ich nowe możliwości. Tym bardziej, że zmiany, które w nich zachodzą są bardzo dynamiczne. Niemal codziennie pojawiają się nowe funkcje przydatne również w komunikacji marketingowej. Prywatnie jestem codziennym użytkownikiem Spotify, Instagrama, YouTube, Facebooka, biznesowo LinkedIna.

Filip Fiedorow - posiada doświadczenie w prowadzeniu zespołów marketingowych największych polskich oraz europejskich marek. Tworzył i zarządzał kampaniami uznanymi za przełomowe w polskiej reklamie. Przed dołączeniem do IKEA Retail Filip Fiedorow kierował działem marketingu sieci Lidl Polska przez 3 lata, realizując m.in. kampanie z udziałem Pascala Brodnickiego, Karola Okrasy oraz Doroty Wellman. Wcześniej przez 7 lat był związany z Kompanią Piwowarską, gdzie obejmował stanowisko Senior Strategy & Planning Manager marki Tyskie, był również liderem kampanii „5 Stadion”. Zajmował się też takimi markami, jak Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Lech. Zawodową karierę rozpoczął w agencji reklamowej TEQUILAPolska realizując projekty m.in. dla Unilevera, Philips Lighting Poland, The Lorenz Bahlsen Snack World.Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Interesuje się muzyką, uwielbia podróżować i poznawać kuchnie świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek