SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marketerzy inspirują: Jarosław Serednicki (Żabka Polska)

W kolejnej odsłonie cyklu "Marketerzy inspirują" na pytania Wirtualnemedia.pl odpowiada Jarosław Serednicki, head of marketing communications Żabka, Juror Effie Awards 2020.

Jarosław SerednickiJarosław Serednicki

Najważniejsza cecha dobrego marketera…
Marketer to z pewnością zawód wymagający wszechstronności i łączenia wielu kompetencji, od analityczno-biznesowych po kreatywne i twórcze. Tym niemniej, gdybym miał wskazać kluczowe, na pierwszym miejscu wymieniłbym nieustającą dziecięcą ciekawość świata, będąca podstawą myślenia, zadawania sobie pytań oraz kwestionowania status-quo. Na liście najważniejszych cech wskazałbym także odwagę, bez niej nie powstałyby najskuteczniejsze kampanie komunikacyjne, łamiące kanony i standardy oraz chwytające klientów za serca, i za portfele ;)

Kogo z branży marketingowej podziwiam najbardziej..
Każdego marketera, który/a w aktualnej sytuacji zmieniających się zachować klienckich w pandemii, potrafi prowadzić swoją markę pomiędzy koniecznością szybkiej adaptacji i zwinności, a konsekwencją strategiczną i wiarą w długoterminowe wartości brandu.

Najlepsza kampania reklamowa, jaką wdziałam/widziałem w życiu..
Nieustająco chylę czoła przed ideą, która nie tylko na daną chwilę skupiła uwagę całego globu ale też wpisała markę do historii – Red Bull Stratos, czyli jak sprawić aby konsument przy każdym otwieraniu puszki czuł się jak Felix Baumgartner przed skokiem na spadochronie z 39 km.

Najlepiej prowadzona marketingowo marka dziś to…
Niełatwo wskazać samodzielnego lidera, szczególnie w tak zmiennym otoczeniu jakim marki muszą działać w tym roku. Bardzo szanuję zawodowo zeszłorocznego zdobywcę Grand Prix Effie, markę Żywiec. Spójność i konsekwencja wieloletniej platformy komunikacyjnej „Chce się Ż”, to dla mnie modelowy przykład zakorzenieniu marki w pewnych uniwersalnych i ponadczasowych insightach konsumenckich, będąc jednocześnie skuteczną wizerunkowo i biznesowo.

Inspiracji marketingowych szukam w…
Insight i pomysł mogą czaić się wszędzie. Zarówno w czytanym raporcie z badań czy codziennej analizie sprzedaży, ale również w rozmowie przy kawie, oglądanym filmie, wyjątkowym daniu w restauracji czy pytaniu zadanym przez 7-letnią córkę. To nasza uważność i otwartość decydują czy uda nam się to dostrzec.

Narzędzie, bez którego nie wyobrażam sobie pracy to...
Kawa, najlepiej prosto z Żabki… :) Nie tylko stawia energetycznie na nogi ale jest de facto, podstawą prawie każdego spotkania i rozmowy biznesowej. Przy okazji zapraszam po codzienną małą czarną do Żabki Cafe :)

Nowe trendy w marketingu, które mają największy wpływ na rozwój mojej marki...
Precyzyjne targetowanie komunikatu, oferty produktowej i promocyjnej do najbardziej obiecujących grup klienckich. Bazując na danych i posiadając narzędzia pozwalające na detaliczną segmentację klientów (np. jak w przypadku Żabki własna aplikacja mobilna Żappka ), można punktowo trafiać w potrzeby oraz optymalizować wydatki budżetowe.

Jakie znaczenie dla mojej marki mają  konkursy branżowe np. Cannes Lions czy Effie?
Myślę, że to przede wszystkim wydarzenia, które potrafią niezwykle inspirować, nagradzane kampanie to destylacja marketingowej jakości. To również wartościowy feedback do własnej pracy od najlepszych specjalistów w Polsce i na świecie.

Jak się zmieni konsument i moja marka po epidemii koronawirusa?
Konsumenci po wcześniejszym zachłyśnięciu się globalizacją i światem, podczas epidemii zmuszeni do pozostania w domach i bez możliwości dalszego przemieszczania się, zdecydowanie bardziej poczuli wartość lokalności i bliskich więzi. Marki lokalne, bliskie, będące obok codzienności człowieka, zyskały i będą nadal zyskiwać w oczach konsumentów.
Marka Żabka podczas pandemii pokazała bardzo duże zaangażowanie społeczne, realizowała i nadal realizuje szereg projektów wspierających szpitale, personel medyczny, klientów i własnych franczyzobiorców w walce z koronawirusem. Cieszę się, że w tak business-driven branży jak Retail, Żabka pokazuje, iż naczelna wartość firmy jaką jest odpowiedzialność, mogła tak mocno wybrzmieć w naszych codziennych działaniach.

Więcej eksperckiej wiedzy jurorów Effie Awards dostępne w cyklu #opiniejuroraeffie: LINK


Dołącz do dyskusji: Marketerzy inspirują: Jarosław Serednicki (Żabka Polska)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl