SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook zmienia zasady ochrony prywatności. Ma być prościej i czytelniej

Koncern Meta, właściciel Facebooka, Instagrama i Messengera wprowadził zmiany w kwestii ochrony prywatności użytkowników. Dokładnie chodzi o sposób przedstawiania regulaminów w tym zakresie, które obecnie mają być bardziej czytelne i zrozumiałe dla internautów.

 

Facebook, który obok Instagrama czy aplikacji WhatsApp jest obecnie własnością koncernu Meta, od lat nie ma najlepszej opinii w kwestii ochrony prywatności użytkowników. Wystarczy wspomnieć takie wydarzenia, jak afera Cambridge Analytica, wyciek danych 1,5 mld użytkowników, a ostatnio zeznania Frances Haugen obnażające wątpliwe etycznie postępowanie Facebooka i Instagrama.

Zasady napisane na nowo

Oczywiście każda z platform społecznościowych należących do Mety ma swoje regulaminy, a także reguły dotyczące prywatności, które użytkownicy muszą zaakceptować, aby korzystać z konkretnego serwisu. Od dawna jednak pojawiały się narzekania internautów, że dokumenty te są napisane i podane w mocno niezrozumiałej, hermetycznej formie, która może być jasna jedynie dla wykształconych prawników.

Teraz Meta zadeklarowała, że chce to naprawić. Zaczyna emitować powiadomienia, aby odbiorcy wiedzieli, że zaktualizowano zasady ochrony prywatności, znane wcześniej jako Zasady dotyczące danych.

- W odpowiedzi na uwagi od użytkowników naszych technologii i informacje od specjalistów ds. ochrony prywatności przeredagowaliśmy zasady ochrony prywatności, aby były bardziej czytelne i uwzględniały nasze najnowsze produkty - wyjaśnia Michel Protti, dyrektor ds. prywatności Mety. - Wprawdzie tekst w wielu miejscach wygląda inaczej, ale sposób gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez firmę Meta nie zmienił się. Nadal również nie sprzedajemy uzyskanych od użytkowników informacji.

Meta zaznacza, że aktualizuje także regulamin. Celem tej aktualizacji ma być bardziej przejrzyste przedstawienie praktyk koncernu w zakresie danych.

- Dodaliśmy między innymi więcej szczegółowych informacji i przykładów – podkreśla Protti. - W firmie Meta od zawsze staramy się tworzyć spersonalizowane rozwiązania, które zapewniają liczne korzyści, a jednocześnie prywatność. W związku z tym naszym obowiązkiem jest zadbanie o skuteczne zabezpieczenie tych danych i informowanie o tym, jak z nich korzystamy. Działania te obejmują jasne informowanie o naszych praktykach dotyczących danych oraz opcjach, jakie użytkownik ma do dyspozycji.

Meta twierdzi, że udostępnia również więcej metod dostępu do ustawień umożliwiających spersonalizowanie produktów. Użytkownik może nadal w dowolnym momencie zarządzać swoimi ustawieniami w zakresie prywatności.

- Oprócz tego aktualizujemy regulamin, aby lepiej wyjaśniał, czego się oczekuje od nas i od użytkowników naszych platform – informuje Protti. - Te oczekiwania obejmują prawa i obowiązki opisane w standardach społeczności (np. sytuacje, w których możemy wyłączyć lub zamknąć konta naruszające regulamin lub standardy społeczności, czyjeś prawa własności intelektualnej lub inne prawa).

Według zapowiedzi aktualizacje zaczynają obowiązywać od 26 lipca br. Nie trzeba nic zrobić w związku z tym powiadomieniem do tego dnia, aby nadal korzystać z produktów Mety.

Zaktualizowane zasady ochrony prywatności obejmują Facebooka, Instagrama, Messengera. Nie dotyczą natomiast WhatsAppa, Workplace, Free Basicsa i Messenger Kids .

Czytaj także: Facebook Poland sprzedał reklamy za 1,2 mld zł, zwiększył przychody i zysk

Odpowiedź na oczekiwania

Meta podkreśla, że przepisy dotyczące prywatności i ochrony danych zostały w ostatnich latach udoskonalone na całym świecie. - Przeanalizowaliśmy rozmaite pomysły dotyczące skupionych na użytkownikach rozwiązań z zakresu ochrony prywatności i wypracowaliśmy bardziej przejrzyste praktyki dotyczące danych – zapewnia Protti. - Ogłaszane dziś aktualizacje zostały zainspirowane uwagami od specjalistów w zakresie ochrony prywatności, decydentów i osób korzystających z naszych usług. Planujemy częściej aktualizować zasady ochrony prywatności w miarę odkrywania kolejnych obszarów wymagających poprawy.

Firma zachęca do lektury zaktualizowanych zasad w celu przyswojenia sposobu ich stosowania oraz uzyskania aktualnych informacji o nowszych produktach, takich jak Sklepy i Facebook View. Meta twierdzi, że uwzględniła również więcej informacji na temat stron trzecich, którym udostępnia dane i od których je otrzymuje, oraz wyjaśnia, jak dane użytkowników są udostępniane między produktami.

Aktualizacja ustawień prywatności

Meta udostępnia również nowe ustawienia ułatwiające określenie, kto może zobaczyć posty użytkownika na Facebooku. - Jeśli wybierzesz domyślną grupę odbiorców, ta grupa będzie stosowana w przypadku nowych postów utworzonych na Facebooku i udostępnionych na osi czasu, chyba że dla określonego postu wybierzesz inną grupę odbiorców – zaznacza Protti. - Wcześniej domyślna grupa odbiorców postów była ustawiana zgodnie z ostatnio wybraną grupą odbiorców. Jeśli na przykład ostatni post został udostępniony publicznie, kolejne posty również były tak traktowane. Nowe ustawienie ułatwia kierowanie postów do odpowiednich osób w danej społeczności.

Czytaj także: Facebook zabrania pracownikom dyskusji na temat aborcji

Zarządzanie reklamami

Meta podkreśla, że niedawno połączyła opcje Tematy reklam i Kategorie zainteresowań w jedno ustawienie dostępne na Facebooku i Instagramie, które obejmuje szerszy zestaw tematów reklam. To jedno ustawienie pozwala użytkownikom skonfigurować preferencje dotyczące treści reklam, które odzwierciedlają kategorie targetowania na podstawie zainteresowań, ułatwiające reklamodawcom docieranie do odbiorców oraz zawartość, którą mogą zobaczyć w reklamach.

Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia zasady ochrony prywatności. Ma być prościej i czytelniej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Media Expert
Kogo to obchodzi? A przecież artykuły promujące różne firmy nie muszą być nudne.
odpowiedź