WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVP pozywa portale braci Karnowskich za sugestię, że Andrzej Turski był nietrzeźwy na wizji

Gorący temat

Filip Chajzer poprowadzi show „Mali Giganci” w TVN

0

Michał Karnowski: lewicowe media na łóżku Turskiego odprawiają seans nienawiści wobec naszych redakcji

2013-12-09 A A A KOMENTARZE: 49 FORUM DRUKUJ POLEĆ

- Media lewicowe uprawiają na łóżku chorego człowieka makabryczny taniec oraz odprawiają seans nienawiści w stosunku do naszych redakcji - pisze w oświadczeniu Michał Karnowski, komentując reakcje na tekst wSumie.pl i wPolityce.pl sugerujący nietrzeźwość Andrzeja Turskiego podczas prowadzenia jednego z wydań „Panoramy”.

Michał Karnowski Michał Karnowski

W sobotę w serwisach wSumie.pl i wPolityce.pl opublikowano oświadczenie podpisane przez Michała Karnowskiego, członka zarządu wydającej oba serwisy spółki Fratria odpowiedzialnego za pion redakcyjny. Pisze w nim, że redakcje portali nie komentują treści opublikowanego artykułu od chwili, gdy upubliczniono informację o pobycie Andrzeja Turskiego w szpitalu. - Jest dobrą i wartą uszanowania zasadą, że ciężka choroba zawiesza medialne spory i potyczki. Dlatego redakcje nasze, od momentu gdy informacja o złym stanie zdrowia pana Andrzeja Turskiego została upubliczniona, konsekwentnie nie zabierają głosu w sprawie jego niedyspozycji na antenie telewizji publicznej. Uznajemy, że bez względu na niezręczną sytuację w jakiej się znaleźliśmy, nie jest to dobry moment na obronę naszych racji i polemiki w tej sprawie - czytamy w oświadczeniu.

W miniony czwartek portale wSumie.pl i wPolityce.pl, opublikowały informację, jakoby Andrzej Turski miał odejść z redakcji „Panoramy”, ponieważ 30 listopada prowadził program w stanie nietrzeźwości. Serwisy powołały się na swojego informatora w TVP, dodając do tekstu screenshota z „Panoramy” ze zmęczonym Turskim (więcej na ten temat). Tymczasem w piątek okazało się, że dziennikarz w czwartek wieczorem trafił do szpitala, gdzie był trzykrotnie reanimowany. Obecnie nadal przebywa w szpitalu w stanie ciężkim.

W sobotnim oświadczeniu Michał Karnowski zauważa, że to media lewicowe nie szanują stanu zdrowia Andrzeja Turskiego, a do tego przypisują dziennikarzom wSumie.pl i wPolityce.pl obce im intencje. - Wyrażamy głębokie zdziwienie i oburzenie iż media lewicowe nie są w stanie uszanować tej zasady i na łóżku chorego człowieka uprawiają haniebny, makabryczny taniec oraz odprawiają seans nienawiści w stosunku do naszych redakcji, że korzystając z sytuacji gdy nie możemy się bronić, przypisują nam stwierdzenia, które nigdy nie padły i intencje, jakich nigdy nie mieli nasi dziennikarze oraz świadomie podają nieprawdziwą sekwencję zdarzeń - stwierdza Karnowski. - Mimo prób wciągnięcia nas w tę dyskusję przez cynicznych i złych ludzi, nie zamierzamy dać się sprowokować, choć wszystkie obelgi i nieprawdziwe zarzuty, jakie wobec nas padają, oczywiście dokumentujemy - deklaruje.

W oświadczeniu nie ma przeprosin ani przyznania do błędu. Tymczasem jeszcze w piątek po południu (już po zapowiedzi procesu ze strony Telewizji Polskiej) redaktor naczelna wSumie.pl Dorota Łosiewicz była gotowa bronić artykułu sugerującego nietrzeźwość Andrzeja Turskiego. - Nasze informacje dotyczące Andrzeja Turskiego uzyskaliśmy z kilku źródeł w TVP. Chcąc jednak potwierdzić wiedzę, jaką zdobyliśmy, obejrzeliśmy nagranie „Panoramy” z 30 listopada. Ono niestety potwierdziło posiadane przez nas informacje. Mimo to sprostowanie, którego chciała TVP, zamieściliśmy na stronie. Polecamy kierownictwu TVP obejrzenie tego wydania "Panoramy" i przeproszenie widzów, w miejsce straszenia procesami - powiedziała nam Łosiewicz. Gdy okazało się, że Andrzej Turski jest ciężko chory, nie chciała już dalej komentować sprawy.

Artykuł „Turski nadużył alkoholu?” zniknął z serwisu wSumie.pl w już piątek. Redakcja opublikowała natomiast sprostowanie - podpisane przez „zespół wSumie.pl” - w którym stwierdzono m.in., że w materiale „znalazła się całkowicie nieprawdziwa informacja”. Rzecznik TVP Jacek Rakowiecki mówi Wirtualnemedia.pl, że komunikat nie został opublikowany w formie, jakiej żądała Telewizja Publiczna, ale zmanipulowany. - Krzywda została wyrządzona, a teksty opublikowane. Natomiast sprostowanie, które przesłaliśmy do redakcji tych dwóch serwisów, są zmanipulowane. Telewizja Polska podejmuje kroki prawne w tej sprawie. Nasi prawnicy już nad tym pracują - mówi nam Rakowiecki. Sprostowanie zostało już usunięte z wSumie.pl.

Za to tekst opisujący niedyspozycję Andrzeja Turskiego jeszcze w niedzielę był dostępny na wPolityce.pl, przy czym dodano do niego dementi rzecznika TVP z wyjaśnieniem, że dziennikarz ma problemy z cukrzycą.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że „Panoramę” w listopadzie br. oglądało 2 mln widzów (więcej na ten temat).

Autor: łb

Wiecej informacji: Michał Karnowski, wPolityce, wSumie, Fratria, Andrzej Turski, Panorama, Dorota Łosiewicz

Fotoreportaże

Komentarze (49) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Jedynki

Zobacz więcej w serwisie JEDYNKI