Microsoft chce zintegrować Windows z Foursquare

Microsoft zainwestował 15 mln dolarów w geolokalizacyjny serwis społecznościowy Foursquare, co pozwoli mu uzyskać dostęp do bazy danych serwisu.

tp
tp
Udostępnij artykuł:
Microsoft chce zintegrować Windows z Foursquare

Jak donosi „Wall Street Journal” Microsoft przeznaczył na inwestycję w Foursquare łącznie 15 mln dolarów. Przedsięwzięcie to miałoby się odbyć w ramach „strategicznego partnerstwa” między obiema firmami.

Dzięki inwestycji Foursquare ma szansę zwiększyć dynamikę swojego rozwoju. Serwis w ostatniej rundzie finansowania w grudniu ubiegłego roku zgromadził łącznie 35 mln dol. CEO Foursquare, Dennis Crowley, potwierdził, że pieniądze od Microsoftu zostaną dodane do tej sumy, co da usłudze ogólną wycenę na poziomie 600 mln dol.

grafika

Microsoft planuje natomiast wykorzystać dane z serwisu w wyszukiwarce Bing, a także zintegrować go z systemami Windows i Windows Phone. W wyniku podpisanej umowy gigant z Redmond stanie się największym licencjobiorcą Foursquare. Crowley zapewnia jednak, że nie zmieni to stosunku serwisu do innych partnerów, ani też nie wpłynie negatywnie na rozpoczętą z nimi współpracę.

Baza danych Foursquare liczy dziś 60 mln lokalizacji, wśród których znajdują się restauracje, sklepy, hotele, obiekty kultury i inne miejsca. Łącznie na całym świecie z serwisu korzysta 45 mln użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu