Microsoft zachęca do rezygnacji z IE6

Microsoft uruchomił specjalną witrynę, na której zachęca internautów do zaprzestania korzystania z przeglądarki Internet Explorer 6.

km
km
Udostępnij artykuł:

Witryna IE6 Countdown informuje, że z przeglądarki, która na rynku obecna jest już od ponad dziesięciu lat, cały czas korzysta około 12 proc. internautów.

"10 lat temu narodziła się przeglądarka. Nazywała się Internet Explorer 6. Teraz mamy rok 2011, jesteśmy w erze nowoczesnych standardów www, więc pora się pożegnać. Ta strona poświęcona jest obserwowaniu spadku udziału Internet Explorer 6 do mniej niż 1 proc., aby więcej serwisów mogło porzucić wsparcie dla tej przeglądarki, oszczędzając czas pracy programistów" - czytamy na stronie.

grafika

Koncern z Redmond apeluje do właścicieli stron, aby zainstalowali baner wyświetlający się tylko użytkownikom korzystającym z IE6 i zachęcający ich do aktualizacji przeglądarki. Firma prosi też o edukowanie znajomych w temacie oraz rozpowszechniane informacji o swoim udziale w akcji na Twitterze.

Na stronie dostępna jest również mapa pokazująca poziom korzystania z IE6 w różnych regionach świata. Okazuje się, że największą popularnością przeglądarka cieszy się w Chinach, gdzie korzysta z niej aż 34,5 proc. internautów. Wysoką pozycję ma ona również w Korei Południowej (24,8 proc.), Indiach (12,3 proc.), Arabii Saudyjskiej (10,7 proc.), na Tajwanie (10,7 proc.), w Japonii (10,3 proc.) oraz Wietnamie (10,0 proc.). W Polsce udział IE6 wynosi 1,4 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol