SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Milionerzy” hitem TVN. Jesienią kolejna edycja

Wiosenny sezon „Milionerów” oglądało średnio 2,35 mln widzów. Teleturniej podniósł widownię swojego pasma o 1,55 mln osób. TVN w czasie jego emisji zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 51,71 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Reaktywowanych „Milionerów” na antenie TVN oglądać można było od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, w okresie od 9 lutego do 18 maja 2017 roku. Wiosną stacja pokazała 58 odcinków, które śledziło średnio 2,35 mln widzów. Przełożyło się to na 14,86 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,40 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,62 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził specjalny odcinek „Milionerów”, pokazany w poniedziałek wielkanocny, w którym walkę o milion zł stoczyli gwiazdy TVN, a wygrane przekazane zostały na cele charytatywne. Wówczas teleturniej śledziło średnio 4,04 mln widzów (23,78 proc. udziału).

Na drugim miejscu, z widownią na poziomie 3,40 mln osób, znalazła się pierwsza emisja z 9 lutego.

11 z 15 topowych odcinków pokazanych zostało w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emituje popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazuje „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe).

Jesienią ub.r. TVN w obecnym paśmie „Milionerów” pokazywał drugi sezon „Singielki”, który śledziło 800 tys. widzów. Przełożyło się to na 5 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 7,03 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,30 proc. w grupie 16-59. Oznacza to, że teleturniej podniósł widownię swojego pasma aż o 1,55 mln widzów.

- Z jednej strony wielka popularność i pozytywny odbiór „Milionerów” nie były dla mnie zaskoczeniem - w końcu to kultowy format, który od dawna cieszy się popularnością widzów na całym świecie. Z drugiej jednak - nie spodziewaliśmy się, że do reaktywowanego po latach programu zgłosi się tak wielu chętnych. Przyjęliśmy ponad 12 500 zgłoszeń. Trwające kilka tygodni castingi pozwoliły wyłonić graczy o ciekawych osobowościach. Najlepsi mieli szansę zawalczyć o milion w towarzystwie Huberta Urbańskiego - mówi Wirtualnemedia.pl Jan Kępiński z Jake Vision, który jest producentem i reżyserem programu. - Wielki powrót Huberta w roli prowadzącego był bez wątpienia strzałem w dziesiątkę. Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek inny mógł ze stoickim spokojem zadawać w „Milionerach” pytanie: „Czy to twoja ostateczna odpowiedź?” - dodaje.

TVN w czasie emisji teleturnieju był wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła Dwójka, a jej udział wyniósł 24,40 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emitowała serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywane były filmy fabularne i „Pierwsza randka”. Trzeci był Polsat (filmy, „Idol”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 9,40 proc.), a czwarta - Jedynka (różne audycje, w tym.: Teatr TV, seriale zagraniczne, filmy fabularne i dokumentalne i „Ojciec Mateusz”; 8,80 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

- Teleturniej emitowany był od poniedziałku do czwartku, w najlepszym czasie antenowym. TVN świetnie wypadł na tle innych stacji, a muszę przyznać że konkurencja w godzinach emisji „Milionerów” była naprawdę silna. Co więcej, teleturniej znacząco poprawił wyniki stacji w porównaniu do poprzednich sezonów - komentuje nam Kępiński.

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji teleturnieju wyniosły 51,71 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wszystkie odcinki „Milionerów” do tej pory zgromadziły niemal 5,5 mln wyświetleń w serwisie Player.pl.

Portal Wirtualnemedia.pl się dowiedział, że nowe odcinki teleturnieju TVN pokaże w jesiennej ramówce 2017 roku. - „Milionerzy” byli „czarnym koniem” wiosennej ramówki, w bardzo trudnym paśmie osiągali znakomite wyniki. Jesienią powrócą w tej samej formule - czterech półgodzinnych odcinków w tygodniu - informuje nas Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Zapewne wrócimy również do specjalnych odcinków z gwiazdami, choć nie zdecydowaliśmy jeszcze ile ich będzie i kto w nich wystąpi - dodaje.

Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.

Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 10,42 proc.

Dołącz do dyskusji: „Milionerzy” hitem TVN. Jesienią kolejna edycja

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nicko
Nie wygrali w żadnej grupie widzów, ale są hitem. Hmmm
odpowiedź
User
DW
Czas iść za ciosem i w kolejnej edycji czekamy na pytania typu:
1. Kto jest prowadzącym Milionierzy
2. W jakiej stacji emitowany jest teleturniej Milionerzy
3. A na finałowe pytanie proponuję: o którego celebrytę nie pytano jeszcze w Milionerach.
odpowiedź
User
Emil.
Przy okazji mogliby przedłużyć czas trwania. A jeżeli w tygodniu to niemożliwe, to wprowadzić godzinne odcinki po 18:00 w weekendy, przed Faktami. Jak to było w poprzedniej odsłonie.
odpowiedź