MillwardBrown: Amazon.com liderem rankingu marek Value-D

Najwyższą pozycję w rankingu Value-D firmy Millward Brown zajęła marka Amazon.com. Internetowy sklep umiejętnie osiąga równowagę między renomą swojej marki a strategią cenową.

km
km
Udostępnij artykuł:

Za Amazon.com na kolejnych pozycjach w zestawieniu znalazły się marki Colgate, Nokia, Pampers, Visa, Coca-Cola, Microsoft, McDonald's, Nescafé i Lidl.

Raport dotyczący rankingu Value-D powstał we współpracy z The Futures Company. Podkreśla się w nim, że ponieważ świat dopiero niedawno zaczął wychodzić z recesji, normą zachowań konsumenckich stało się ostrożne wydawanie pieniędzy. Jednak sama cena to za mało, aby przyciągnąć nabywców. Średnio tylko 7 proc. konsumentów kieruje się przy zakupach wyłącznie ceną, natomiast aż 81 proc. uznaje markę za ważny czynnik wyboru przy dokonywaniu zakupu.

W badaniu Value-D marki są dzielone na tańsze i droższe. Marki o niższych cenach mogą być mimo wszystko postrzegane jako "nieopłacalne", jeśli nie uda im się pozyskać zainteresowania konsumentów. Z kolei nawet w kategoriach charakteryzujących się dużą wrażliwością cenową są marki, które budzą duże zainteresowanie i są postrzegane jako opłacalne, oferujące znakomitą relację ceny do jakości. W przypadku droższych marek wyższa cena może wydawać się konsumentom uzasadniona, ale w niektórych przypadkach może być uznana za zbyt wysoką.

Wynik powyżej 100 w rankingu Value-D jest dla marki bardzo korzystny, ponieważ wskazuje na optymalną równowagę ceny i zainteresowania ze strony konsumentów. Ranking Value-D bazuje na wynikach badania BrandZ, obejmującego tysiące marek w 20 państwach.

Pierwsza dziesiątka (Top 10) marek w rankingu Value-D

Great Value – marka oferująca znakomitą relację ceny do jakości Justified Premium – marka, w przypadku której wyższa cena jest uzasadniona

"Bardzo wiele marek nie potrafi w pełni zoptymalizować swojej siły. Zamiast tego kładą one zbyt duży nacisk na cenę, nie doceniając tego, że są atrakcyjne dla konsumentów. Konsument zwykle najpierw chce posiadać daną markę, a dopiero później bierze pod uwagę jej cenę i na tej podstawie decyduje o zakupie. Portal Amazon.com do mistrzostwa doprowadził sztukę budowania zaufania konsumentów – jest firmą, od której konsumenci chcą kupować różne towary. Ceny oferowane przez Amazon.com są postrzegane jako bardzo korzystne, ale to właśnie siła marki jest tym czynnikiem, który w pierwszej kolejności przyciąga klientów" – powiedział Peter Walshe, global BrandZ director w firmie Millward Brown.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"