SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Moda na sukces' nadal wygrywa z konkurencją, ale traci widzów

Nadawana w Jedynce amerykańska opera mydlana „Moda na sukces” miała w bieżącym roku nieco niższą widownię niż w zeszłym, pozostaje jednak liderem pasma, w którym jest pokazywana. Większość widzów serialu stanowią emeryci.

Średnia oglądalność „Mody na sukces” w okresie od 1 stycznia do 28 grudnia br. wyniosła 2,47 mln widzów przy udziale w rynku wynoszącym 33,81 proc. w grupie 4+. Znacznie słabiej serial wypada w grupie komercyjnej (16-49), gdzie jego udział wynosił tylko 21,08 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Rok temu widownia serialu była nieco wyższa – ukształtowała się na poziomie 2,71 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 29,80 proc. i 17,74 proc. „Moda na sukces” w tym roku, tak jak i w poprzednim, emitowana jest w dni powszednie o 16.05 i 16.30, część emisji było też w soboty o tej samej porze.

Moda na sukcesWszyscy 4+16-49
OkresAMRSHR %SHR %
    
1.01 – 28.12.20092 472 69629,80%17,74%
    
1.01 – 28.12.20082 705 84333,81%21,08%

Mimo spadku widowni opery mydlanej, w czasie jej emisji TVP 1 jest liderem rynku, wyprzedzając TVN mający 16,65 proc. udziału, Polsat (14,14 proc.) oraz TVP 2 (9,15 proc.)
 

Moda na sukces na tle konkurencji
StacjaAMRSHR %
TVP 1 – Moda na sukces2 472 69629,80%
TVN1 381 34416,65%
Polsat1 172 95014,14%
TVP 2759 4509,15%

Najchętniej oglądany odcinek serialu w 2009 roku miał 3,74 mln widzów. Wyemitowano go 12 stycznia br. W piętnastce najpopularniejszych tegorocznych epizodów „Mody na sukces” znalazły się tylko odcinki z trzech pierwszych miesięcy br.

Top 15 odcinkówWszyscy 4+
Lp.DataGodz.AMRSHR %
112-01-200916:333 744 92333,64%
227-01-200916:313 700 03536,21%
319-02-200916:323 638 68334,51%
403-02-200916:313 627 01333,85%
529-01-200916:293 588 57134,89%
604-02-200916:323 566 16533,71%
722-01-200916:313 505 69932,99%
826-02-200916:323 504 92333,18%
926-01-200916:313 503 22432,62%
1015-01-200916:313 486 49233,03%
1102-02-200916:283 479 78035,12%
1230-01-200916:323 470 90133,35%
1302-03-200916:333 456 17734,53%
1423-02-200916:323 445 63132,33%
1516-02-200916:303 444 58832,78%

Z danych telemetrycznych wynika, iż serial oglądają głównie kobiety, stanowiące 70 proc. widowni, osoby po 55. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.

Moda na sukcesADH %AFF
PłećMężczyźni29,56%61

Kobiety70,44%136
Wiek4-91,96%33

10-152,91%40

16 - 191,58%26

20 - 242,27%27

25 - 293,39%39

30 - 343,72%46

35 - 393,30%48

40 - 444,42%68

45 - 492,75%37

50 - 546,91%83

55 - 598,65%116

60+58,13%307
Wlk. miastaWieś36,39%93

< 50 tys.27,32%115

50-100 tys.9,99%118

100-200 tys.7,40%93

> 200 tys.18,90%91
ZawódTop management2,95%37

Pracownicy średniego szczebla6,70%47

Pracownicy fizyczni i rolnicy11,38%55

Emeryci66,62%251

Inni12,35%40
WykształceniePodstawowe57,89%128

Średnie30,22%100

Wyższe7,02%61

Inne4,87%36

„Moda na sukces” kręcona jest od 1987 roku, a TVP 1 operę mydlaną pokazuje od 1994 roku. Produkcja opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych.

Dołącz do dyskusji: 'Moda na sukces' nadal wygrywa z konkurencją, ale traci widzów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl