WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Sonda 2” jesienią przechodzi do TVP1. „Budujemy antenę złożoną z treści premium”

MŚ w lekkoatletyce podniosły oglądalność TVP. 3,15 mln zł z reklam

2017-08-19 A A A KOMENTARZE: 8 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Transmisje z MŚ w lekkoatletyce na antenie TVP1 oglądało średnio 1,81 mln widzów, TVP2 - 1,59 mln, a TVP Sport - 216 tys. Wpływy reklamowe wszystkich trzech anten TVP wokół sportowej imprezy wyniosły 3,15 mln zł. Największym zainteresowaniem cieszyła się relacja podczas której Piotr Lisek i Adam Kszczot zdobyli srebrne medale.

Piotr Lisek. Foto: PAP / TVP Piotr Lisek. Foto: PAP / TVP

Mistrzostwa Świata w lekkiej atletyce 2017 odbywały się w Londynie w okresie od 4 do 13 sierpnia 2017 roku. W Polsce wydarzenie szeroko transmitowały trzy anteny Telewizji Polskiej: Jedynka, Dwójka i TVP Sport.

Średnia widownia wszystkich relacji pokazanych w TVP1 wyniosła 1,81 mln osób. Przełożyło się to na 15,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,02 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualenemedia.pl.

Na antenie Dwójki sportową imprezę oglądało 1,59 mln widzów, co dało tej stacji odpowiednio 13,95 proc., 12,87 proc. i 14,20 proc. udziału.

Z kolei relacje w TVP Sport śledziło 216 tys. osób (odpowiednio 2,71 proc., 1,94 proc. i 2,08 proc. udziału).

Wszystkie trzy anteny w czasie transmisji MŚ w lekkiej atletyce 2017 miały wyższe wyniki od średniej długookresowej oglądalności tych stacji. Na przykład, w pierwszym półroczu br. średni dobowy udział Jedynki wyniósł 10,14 proc., Dwójki - 7,84 proc., a TVP Sport - 0,33 proc.

Wśród topowych transmisji największą widownię zgromadziła relacja pokazana 8 sierpnia br. w TVP1, którą obejrzało 2,26 mln widzów (19,11 proc. udziału). Podczas tej relacji srebrne medale zdobyło dwóch Polaków: Piotr Lisek (skok o tyczce mężczyzn) i Adam Kszczot (bieg na 800 metrów).

Wszystkie trzy topowe transmisje pokazane zostały w TVP1

Wpływy reklamowe wokół wszystkich relacji ze sportowej imprezy (włączając w to telewizyjne studia) wyniosły 3,15 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Łącznie podczas MŚ w lekkiej atletyce 2017 reprezentacja Polski zdobyła 8 medali (2 złote, 2 srebrne i 4 brązowe).

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: MŚ w lekkoatletyce, Londyn 2017, TVP1, TVP2, TVP Sport

Komentarze (8) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia