SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Muzyka disco-polo triumfuje. Polo TV liderem kanałów muzycznych w Polsce

W lipcu br. w segmencie kanałów muzycznych pierwsze miejsce zajęła stacja z muzyką disco-polo - Polo TV. Natomiast wśród młodych widzów liderem została Eska TV. Tym samym zdetronizowany został dotychczasowy lider - Viva Polska.

W lipcu br. udział w rynku telewizyjnym kanału z muzyką disco-polo - Polo TV wyniósł aż 0,56 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie nadziemnej telewizji cyfrowej, który w czerwcu br. powiększył swój zasięg do poziomu 92 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Dzięki DVB-t Polo TV ogląda połowa wszystkich jego widzów (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 226,4 proc. i wyniósł 0,47 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1, gdzie ogląda ją tam 40 proc. wszystkich widzów.

Na ostatnie miejsce podium zestawienia spadł dotychczasowy lider oglądalności stacji muzycznych - Viva Polska. Jej udział w lipcu br. zmniejszył się o 30,5 proc. do poziomu 0,46 proc. Wyniki tego kanału spadały już jednak wcześniej i dlatego stacja ta od 17 lipca br. zyskała nową ofertę programową i oprawę graficzną, która miała odwrócić ten trend (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek w zestawieniu zanotowała Czwórka Polskie Radio, której udział spadł praktycznie do zera. Młodzieżowy kanał MTV Polska w pierwszym miesiącu lata miał udział na poziomie 0,26 proc. po spadku o 39,5 proc.

lipiecwszyscy 4+
20112012
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Polo TV00,00028 2280,555
Eska TV7 5860,14423 8860,470
VIVA Polska34 7080,66023 3370,459
4fun.tv18 1900,34618 7780,369
TV.DISCO00,0004 7830,094
VH 1 00,0002 8710,056
Kino Polska Muzyka00,0001 6690,033
Rebel.tv1 5370,0291 6540,033
Czworka Polskie Radio3140,00610,000
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska9 4010,4305 5490,260


W grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem była Eska TV
(1,43 proc. udziału, wzrost aż o 361,2 proc. – największy w zestawieniu). Na drugiej pozycji uplasowała się tu Viva Polska (1,23 proc., - 32,8 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (1,09 proc., + 16,6 proc.). Z kolei Polo TV znalazło się tutaj dopiero na czwartym miejscu (0,73 proc.).

Także i tutaj najwięcej straciła Czwórka Polskie Radio, której średni wynik w tym zestawieniu spadł dosłownie do zera. Bowiem tej grupie wiekowej kanału tego nie oglądał nawet jeden widz.

lipiecwszyscy 13-29
20112012
StacjaAMRSHR %AMR SHR % 
Eska TV2 4060,30911 0991,425
VIVA Polska14 3121,8369 6081,233
4fun.tv7 2920,9368 4981,091
Polo TV00,0005 7110,733
TV.DISCO00,0001 6030,206
VH 1 00,0009880,127
Rebel.tv7420,0954240,054
Kino Polska Muzyka00,000890,011
Czworka Polskie Radio1080,01400,000
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska6 5710,8433 5170,452


Najchętniej oglądanym programem w kanałach muzycznych w lipcu br. był „NEXT”, który zgromadził 174 tys. widzów. Emitująca go Viva Polska umieściła w zestawieniu w sumie po cztery pozycje, podobnie jak Polo TV. Pozostałe dwa miejsca przypadło stacji Eska TV.

Raport top programówwszyscy 4+
ProgramStacjaAMRSHR %
NEXTVIVA Polska173 8443,44
PARENTAL CONTROLVIVA Polska160 7533,05
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/Polo TV155 9041,53
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./VIVA Polska137 5171,77
DISCO RELAXPolo TV131 1611,80
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./Eska TV131 1002,59
WEEKEND Z JANKESEMEska TV117 1361,52
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2011 /RELACJA/Polo TV116 9180,88
OSTRODA 2012 /KONCERT/Polo TV114 5091,06
KOLEJNO ODLICZVIVA Polska111 4171,12

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: Muzyka disco-polo triumfuje. Polo TV liderem kanałów muzycznych w Polsce

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja22
Ponad 80% widzów Polo TV to osoby powyżej 30 roku życia ;O - to na pewno nie jest młodzieżowa stacja. Oprawa Vivy jest lepsza, bardziej estetyczna, ale wieczorne pasmo Vivy to porażka- same durne programy typu Jeb.. "Webnięci", "Chyba ich pogięło" itp. Ogólnie za dużo tych formatów, a niestety mniej muzyki. Póki co 4Fun i Eska dają radę, duży plus dla VH1 ;)
odpowiedź
User
art
Disco Polo, grill i TVN. Zestaw leminga.
odpowiedź
User
olo
normalne,dostepnosc to raz,
a dwa to muzyka popularna
ja tez lubie czarne oczy delfina
czy jakos tak
odpowiedź