Najlepsze polskie kampanie roku - kto wygra KTR? (wideo)

W tegorocznej edycji konkursu KTR przyznano 14 nominacji w kategorii Kampania Roku, m.in dla akcji promujących NJU.mobile, Play (z kabaretem Mumio), Idea Bank, Prince Polo, Prudential i radiową Trójkę oraz dla kilku projektów społecznych. Portal Wirtualnemedia.pl prezentuje wszystkie finałowe kampanie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Najlepsze polskie kampanie roku - kto wygra KTR? (wideo)

Mumio przechodzi do Play

Zaangażowanie do reklam przez Play członków kabaretu Mumio, wcześniej przez wiele lat promujących Plusa, na początku br. odbiło się szerokim echem nie tylko w branży marketingowej. Pytani przez Wirtualnemedia.pl stratedzy i kreatywni ocenili, że to świetny fioletowego operatora, wzmacniający jego wizerunek jako przejmującego klientów od konkurencyjnych sieci (przeczytaj te komentarze). Oprócz spotu telewizyjnego członkowie Mumio nakręcili virale internetowe z udziałem autentycznych klientów punktu sprzedaży Play, które jednak wywołały sporo krytycznych ocen (zobacz szczegóły).

W kwietniu to Play stracił swoje niedawne gwiazdy reklamowe na rzecz konkurenta - Marcin Prokop i Czesław Mozil pojawili się w kampanii T-Mobile (więcej na ten temat).

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Artegence• Współzgłaszający: Grandes Kochonos• Klient: P4• Dyrektor kreatywny: Mateusz Felsmann, Paweł Nowakowski, Michał Sorówka• Art. Director: Rafał Mierzejewski, Bartek Storożak, Kuba Gajos• Copywriter: Radek Błoński, Bartek Gryś• Account Manager: Mariusz Graca, Celina Kozikowska• Reżyser: Bartek Prokopowicz• Dom Produkcyjny TV: Papaya Films, Koi Studio• Studio Postprodukcyjne: Orka, Yakumama• Dom Mediowy: Mediacom

Na kolejnych podstronach przedstawiamy pozostałe nominowane kampanie

Start NJU.mobile

NJU.mobile to najważniejszy debiut ub.r. w branży telekomunikacyjnej. Taryfa, w której można osobno kupować nielimitowane rozmowy, SMS-y i pakiety internetowe, została wprowadzona przez Orange Polska pod koniec kwietnia. Bohaterem jej reklam jest zabawny animowany stworek z gitarą, który w dość absurdalnych monologach tłumaczy, że ograniczone usługi i długoterminowe umowy są bez sensu.

W ostatnich dniach trwała kampania z okazji pierwszych urodzin NJU.mobile, w której bohater podkreślał, że z taryfy korzysta już 479 tys. użytkowników (zobacz szczegóły).

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Ogilvy & Mather Advertising• Klient: Orange• Dyrektor kreatywny: Jan Majle• Art. Director: Bartłomiej Walczuk, Magdalena Kaczor, Joanna Biernacka• Copywriter: Magdalena Kaczor, Bartłomiej Walczuk, Bartłomiej Rutkowski, Bartek Klimaszewski• Account Manager: Ania Lelonkiewicz, Justyna Bublijewska, Tomasz Matuszewski, Monika Rosłoniec• Producent agencyjny: Anna Lewczuk, Jacek Tryfon, Aleksandra Główczyńska, Piotr Sójka• Design: Bartłomiej Walczuk, Wiktor Malinowski, Rafał Ikko, Agata Juszczak• Animacje: Grupa Smacznego• Strategia: Ela Twardowska, Rafał Broniarek• Social media: Tomasz Matuszewski• Dźwięk: Efektura• Dom Produkcyjny TV: Redworks• Studio Postprodukcyjne: Grupa Smacznego• Agencja Brand Design: Good.• Agencja Interaktywna:• Agencja Active Advertising:• Dom Mediowy: MEC

Metafen - można inaczej walczyć z bólem

Reklamy Metafenu zgodnie ze swoim hasłem przełamywały konwencję kampanii produktów farmaceutycznych. Akcja była prowadzona jesienią ub.r. w internecie i skierowana przede wszystkim do młodych odbiorców.

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: K2• Współzgłaszający: K2 Media• Klient: Polpharma• Dyrektor kreatywny: Arek Szulczyński• Art. Director: Marcin Strzałkowski• Copywriter: Łukasz Szczybelski• Account Manager: Anna Zielińska• Producent agencyjny: Alek Kmiecik• Reżyser: Marek Cichy• Montaż i postprodukcja: Michał Gutowski• Montaż i postprodukcja: Tomek Goławski• Strategia: Marcin Wójtowicz• Project Manager: Wojtek Sadowski• Web Development: Piotr Konowrocki• Dom Produkcyjny TV: K2 Motion• Studio Postprodukcyjne: K2 Motion• Agencja Interaktywna: K2• Dom Mediowy: K2 Media

Tiger - tygrysek z głosem Sokoła

W zeszłorocznych reklamach napoju energetycznego Tiger młodym bohaterom rad udzielał miniaturowy tygrysek przemawiający głosem rapera Sokoła. Jeden ze spotów otrzymał Srebrne Bębny na festiwalu Golden Drum (więcej na ten temat).

W tegorocznej kampanii napoju tygrys - już naturalnej wielkości - prowadzi talk-show, w którym gości inne zwierzęta (zobacz szczegóły).

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: DDB Warszawa• Klient: Grupa Maspex Wadowice• Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak / Maciej Waligóra• Art. Director: Maciek Twardowski• Copywriter: Michał Desowski• Account Manager: Rafał Grobel• Chief Creative Officer: Marcin Mroszczak• Senior Strategy Planner: Jakub Eichelberger• Strategy Planner: Michał Gonera• Account Director: Agnieszka Zubrzycka• DOP/ Reżyser teledysku: Michał Dąbal• Reżyser: Sebastian Pańczyk• Producent agencyjny: Kasia Seyfried• Producenci: Bartek Morski / Kuba Kosma• Dom Produkcyjny TV: CutCut / Prosto Label• Studio Postprodukcyjne: Platige Image

Aleo - szef wszystkich szefów

W reklamach Aleo, internetowej platformy handlowej ING Banku Śląskiego, biznesmen przedstawiający się jako szef wszystkich szefów w nieznoszący sprzeciwu sposób zachęcał przedsiębiorców, żeby zaczęli korzystać z tego serwisu. Kampania pod koniec ub.r. była prowadzona w telewizji, internecie i prasie.

Właśnie trwa nowy etap akcji - tym razem szef wszystkich szefów przemawia na konferencji biznesowej (obejrzyj ten spot).

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: 180heartbeats + Jung v. Matt• Klient: ING Bank Śląski• Account: Magda Chętnik• Dyrektor kreatywny: Mikołaj Sadowski• Art. Director: Mikołaj Sadowski• Copywriter: Adam Marzec

Trójka nie nadaje bzdur. Pokazuje je tylko w reklamie

Wizerunkowa kampania reklamowa radiowej Trójki trwała od połowy listopada ub.r. do stycznia br. W kolejnych spotach Artur Andrus, Zbigniew Zamachowski i Dawid Podsiadło m.in. darli pierze z gęsi i grali melodię „Deszczy niespokojnych” suwakami bluz oraz śpiewali piosenki o koncentracie pomidorowym, zielonym domku i hucie. Absurdalna konwencja reklam miała wzmocnić wizerunek stacji jako radia inteligentnego i wartościowego oraz pozyskać dla niej nowych słuchaczy w wieku 25-49 lat

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Walk Creative• Klient: Polskie Radio• Dyrektor kreatywny: Dariusz Rzontkowski• Art. director: Adrian Dmoch• Copywriter: Tomasz Skorupa• Producent agencyjny: Paweł Grzybowski• Account director: Paweł Grzybowski• Producenci: Michał Kasprzyk/MOJO• Dom Produkcyjny: MOJO Films

Idea Bank - dumny ze swoich klientów

W ramach programu „Duma Przedsiębiorcy” Idea Bank wspiera i promuje swoich klientów prowadzących małe biznesy. W dwóch zeszłorocznych odsłonach akcji zaprezentowani zostali m.in. stylistka zajmująca się metamorfozami kobiet, fotograf dziecięcy oraz specjalista w dziedzinie izolacji natryskowej. Bohaterką reklamy emitowanej wiosną br. jest natomiast niesłysząca kobieta prowadzącą rodzinną piekarnię i cukiernię.

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Idea Bank• Klient: Idea Bank• członek zarządu Idea Bank : Dominik Fajbusiewicz• dyrektor marketingu Idea Bank: Edyta Wilczek• kierownik channel marketingu i eventów: Monika Zagajska• Dyrektor kreatywny: Tomasz Goldbaum-Wlaziński• Art. Director: Tomasz Goldbaum-Wlaziński• Copywriter: Tomasz Goldbaum-Wlaziński• Agencja Interaktywna: Sales&More• Dom Mediowy: Codemedia

Prudential - wieczne dzieci w oczach matek

Kampania wprowadzająca na polski rynek firmę ubezpieczeniową Prudential oparta była na spostrzeżeniu, że w oczach matek ich dzieci, nawet gdy są już dorosłe, pozostają małymi dziećmi, którymi trzeba się opiekować. Akcja miała charakter wizerunkowo-produktowy, promowana w niej była Premiopolisa „Start w życie”. Działania od kwietnia do czerwca ub.r. prowadzono w telewizji, kinach, internecie i na outdoorze.

Obecnie trwa nowa kampania Prudentialu, w której firma szuka potomków swoich polskich klientów sprzed II wojny światowej (zobacz więcej).

grafika

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Brain• Współzgłaszający: Brain• Klient: Prudential• Dyrektor kreatywny: Asiya Malinowska, Jakub Kamiński• Art. Director: Asiya Malinowska, Katarzyna Macharz• Copywriter: Kamil Nazarewicz• Account Manager: Sylwia Tygielska, Paulina Górniewicz• Producent agencyjny: Aleksandra Adamczewska• Dom Produkcyjny TV: Papaya Films• Studio Postprodukcyjne: Televisor• Dom Mediowy: Starcom

Prince Polo - Islandczyk i narodowe „tocoś” Polaków

Prowadzona od lutego do kwietnia br. kampania wafelków Prince Polo miała za celu odświeżenie wizerunku tej marki. Bohaterem akcji pod hasłem „Które Tocoś jest narodową cechą Polaków?” był Islandczyk Gunnar, który przyjechał do Polski, by pomóc nam odkryć nasze narodowe „to coś”.

Autorzy kampanii:Zgłaszający: NextWspółzgłaszający: Raczkiewicz Chenczke ConsultantsKlient: Mondelez PolskaDyrektor kreatywny: Natalia Pryzowicz, Maria JodłowskaArt. Director: Marcin Rzepka, Maria JodłowskaCopywriter: Piotr Długołęcki, Natalia PryzowiczAccount Manager: Jarosław LuzarSocial Media Planner: Agata Czech :Communications&Business Director: Piotr Opłotny:Digital Concept Director: Marcin Woźniak:Senior Communications Manager: Piotr RuszakCommunications Manager: Aleksandra PopławskaAgencja Fotograficzna: ShootmeProdukcja Foto: ShootmeDom Produkcyjny TV: FilmProdukcjaStudio Postprodukcyjne: FilmGardenAgencja Brand Design: brakAgencja Interaktywna: Next AgencyAgencja PR: Raczkiewicz Chenczke Consultants - Hanna Waśko, Strategic Director Anna Krzyżanowska, Senior PR ConsultantDom Mediowy: Carat

Kurka Wolna - od kur, które chodzą, gdzie chcą

Kampania wprowadzająca nową markę jajek Kurka Wolna była oparta na reklamach żartobliwie nawiązujących do stylistyki filmów przyrodniczych. Podkreślały one, że promowane jajka pochodzą z chowu wolno wybiegowego. Akcja była prowadzona jesienią ub.r. w internecie i na outdoorze.

grafika

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Havas Worldwide Warsaw• Klient: Polskie Fermy• Dyrektor kreatywny: Wojtek Dagiel• Art. Director: Eliza Mrozińska, Wiktor Malinowski, Kuba Bogaczyński, Katarzyna Mardeusz-Karpińska• Copywriter: Zofia Smełka• Account Manager: Małgorzata Begier, Marta Zadrożna, Aleksandra Jakubowiak, Anna Minkisiewicz• Interactive Copywriter: Joanna Paździórko• Head of Social Media: Bartosz Szymeczko, Adrian Serafin• Social Media Consultant: Magdalena Sylwestrzak, Magda Szymańska, Zofia Smełka• Deputy Creative Officer: Kuba Bogaczyński• Senior Account Executive: Ola Jakubowiak• Associate Strategy Director: Anna Roman• Digital Account Director: Piotr Hassine• Activation Director: Marta Zadrożna• Producent agencyjny: Magdalena Matuszewska, Krzysztof Petyniak• Producenci: Magdalena Rokicka• Agencja Fotograficzna: Dream Studios• Produkcja Foto: Dream Studios• Studio Postprodukcyjne: Orka Film• Agencja PR: Havas PR Warsaw• Dom Mediowy: Havas Media

Caritas - pełne nakrycie

W kampanii „Pełne nakrycie” nawiązywano do zmodyfikowania wigilijnej tradycji zostawiania pustego nakrycia. Zachęcano do wysyłania pustych SMS-ów, z których środki wsparły organizację Wigilii dla potrzebujących.

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Ogilvy&Mather Advertising• Klient: Caritas• Client Service: Kamila Dziewulska• Managing Director: Wojciech Putrzyński• PR Manager: Justyna Sztengreber• Head of Digital Production: Szymon Kaczan• Web Developer: Łukasz Sienkiewicz• Animator: Wojciech Baranowski• Dyrektor kreatywny: Jan Majle, Maciej Marasek• Art. Director: Kamil Kotarba• Copywriter: Marcin Pucyk

McDonald’s - menu śniadaniowe i obiadowe

Grafiki promujące menu śniadaniowe i obiadowe w McDonald’s znalazły się na billboardzie przed jedną z restauracji tej sieci. Były malowane i ścierane dwa razy dziennie, co miało podkreślać świeżość i różnorodność menu.

Reklamy otrzymały Srebrne Bębny na zeszłorocznym festiwalu Golden Drum (więcej na ten temat).

grafika
grafika

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: DDB Warszawa• Klient: McDonald's• Ilustrator: Paweł Kozłowski• Graffiti Artist: Stefan Szwed-Stróżyski• Account Director: Nazar Al-Khouri• DOP: Kuba Kijowski• Krewcy Krawcy - producent: Michał Godzik• Producent - CutCut: Agnieszka Chruściel• Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak / Maciej Waligóra• Art. Director: Magdalena Drozdowska• Copywriter: Mateusz Książek• Account Manager: Anna Połka• Producent agencyjny: Kasia Seyfried / Elżbieta Mielcuch

Polski Czerwony Krzyż - Bardzo dobre maniery

W ramach kampanii „Bardzo Dobre Maniery” Polski Czerwony Krzyż zachęca Polaków, żeby po skończeniu posiłki w restauracji układali sztućce na talerzu w znak krzyża. Ma to być znakiem dla obsługi lokalu, żeby do rachunku doliczyła 5 zł, które zostaną przekazane na pomoc dzieciom niejadającym codziennie ciepłych posiłków. Dlaczego akurat 5 zł? Bo tyle właśnie kosztuje ciepły posiłek.

grafika

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Cheil Poland• Klient: Polski Czerwony Krzyż• Designer: Piotr Zawałło• DTP: Krzysztof Korolewski• Project manager: Aleksandra Monczak, Marysia Smoleńska, Barbara Marzec, Maciej Sobieski• Producent: Agata Wołkowicka, Adrian Pawłowski• Social media: Laura Abdall, Zbigniew Borowski• Web designer: Jakub Kozina• Web developer: Jakub Kuryłowicz• Animation: Michał Sierzchuła, Łukasz Zabłocki• PR: Marta Taraś Ruszkawska• Dyrektor kreatywny: Marcin Talarek• Art. Director: Wojciech Kowalik, Maciej Kozina• Copywriter: Maciej Kozina, Wojciech Kowalik• Dom Produkcyjny: FDR Studio, Film Fiction

Moje El Clasico - alternatywny komentarz

Kampania „Moje El Clasico” to promocja transmisji w nc+ rozegranego jesienią ub.r. meczu FC Barcelona - Real Madryt. Zadaniem akcji było zaangażowanie kibiców w ramach nowego pozycjonowania marki „Zobacz więcej”. W tym celu udostępniono użytkownikom szereg narzędzi pozwalających na dostosowanie transmisji do własnych preferencji, m.in. wybór jednej z trzech wersji komentarza: oprócz standardowego, neutralnego - probarcelońskiego lub promadryckiego.

Autorzy kampanii:• Zgłaszający: Havas Worldwide Warsaw• Klient: nc+• Dyrektor kreatywny: Wojtek Dagiel• Art. Director: Eliza Mrozińska, Wiktor Malinowski, Kuba Bogaczyński, Katarzyna Mardeusz-Karpińska• Copywriter: Zofia Smełka• Account Manager: Małgorzata Begier, Marta Zadrożna, Aleksandra Jakubowiak, Anna Minkisiewicz• Interactive Copywriter: Joanna Paździórko• Head of Social Media: Bartosz Szymeczko, Adrian Serafin• Social Media Consultant: Magdalena Sylwestrzak, Magda Szymańska, Zofia Smełka• Deputy Creative Officer: Kuba Bogaczyński• Senior Account Executive: Ola Jakubowiak• Associate Strategy Director: Anna Roman• Digital Account Director: Piotr Hassine• Activation Director: Marta Zadrożna

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące