WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Cyfrowy Polsat z nowym oprogramowaniem dekoderów HD

Polsat na czele w DVB-T, Super Polsat zyskał najwięcej. Duży wzrost TVP ABC i TVP Info

2017-06-16 A A A KOMENTARZE: 13 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Super Polsat, a najwięcej straciła Stopklatka TV.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W maju 2017 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2016 roku zwiększył się o 3,60 proc. i wyniósł 14,67 proc.

Druga była TVP1, która zanotowała udział na poziomie 12,33 proc., po spadku o 3,29 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,39 proc. i wyniósł 9,69 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 1,63 proc. do 9,63 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału wzrósł o 12,69 proc. do 6,75 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4, która awansowała z siódmej pozycji. Jej udział wzrósł o 8,89 proc. do 5,51 proc.

Siódme miejsce zajął kanał TV Puls, którego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,90 proc. (rok wcześniej było to 5,18 proc.). Z kolei dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,98 proc., znalazł się siostrzany Puls 2.

Na 16. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w maju br. wyniósł 1,50 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w maju ub.r. to 0,74 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 102,70 proc.

Z kolei najwięcej straciła Stopklatka TV - było to 15,79 proc. do 1,76 proc. udziału. Stacja ta spadła z miejsca 13. na 15.

Od 21. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (8TV - 0,67 proc. udziału w maju br., Metro - 0,33 proc., Zoom TV - 0,26 proc., Nowa TV - 0,25 proc. oraz WP - 0,18 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w maju 2017 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,42 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 7,60 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 6,27 proc. do 12,89 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (7,66 proc., spadek o 12,06 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (6,17 proc.; w dół o 15,13 proc.).

Tuż za publiczną Jedynką, z udziałem na poziomie 6,10 proc., znalazł się TV Puls.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: DVB-T, naziemna telewizja cyfrowa, Polsat

Komentarze (13) Dodaj komentarz

  1. Polsat rośnie, TVN spada lekko, TVP1 spada umiarkowanie, TVP2 spada mocno. PULS - podtrzymuje spadki na obu kanałach.
    TVP INFO*, TVN7 i TV4 rośną mocno.
    *Przy czym wzrosty dotyczą tylko starszego widza; w 16-49 jest katastrofa, ucieczka co piątego widza (- 19,43!)

    TVP ABC wreszcie ma bajki (prawie) na poziomie konkurencji. Jest to jedyny kanał, któremu dobra zmiana naprawdę pomogła (i raczej nie bez znaczenia jest to, że kierownictwo ma dzieci).

    Przyczyną sukcesu TVP INFO u widza starszego w kanale dystrybucji naziemnej jest jego bezalternatywność. Oraz pewne zniechęcenie do programów informacyjnych TVP1.
    Problem pojawia się, gdy zaczyna się zliczać wszystkie kanały dystrybucji i TVP INFO zostaje postawione w obliczu konkurowania z TVN24. A w grupie 16-49 to TVP INFO jest reprezentowana bardzo słabo i z tendencją spadkową. Co nie wróży dobrze na przyszłość.


    nie ma czegoś takiego jak wyniki naziemnej czy nienaziemnej - wyniki w grupach oglądalności są na zwykłej próbie respondentów bez adnotacji miejsca zamieszkania, żeby było śmieszniej próby są na terenach silnie zurbanizowanych , bo im się nie chce po wsiach danych zbierać:) Przeświadczenie u reklamodawców że człowiek tam mieszkający jest gorszym / słabszym konsumentem - co nijak pokrywa sie ze współczesnym światem - w mieście zostają single, studenci- generalnie gołodupcy z racji wieku, na terenach podmiejskich wyprowadzają się rodziny z dziećmi , których domowe wydatki i budżet są o wiele większe. Ale ustawa abonamentowa nieźle namiesza w wynikach gdy zacznie się exodus - cześć zrezygnuje z satelit, część w ogóle z tv na rzecz internetu i netflixów i elevenów wszelkiej maści. Chociaż może nie namiesza - ktoś tam pewnie posmaruje nielsenowi pod stołem , żeby wyniki nie spadały, bo przecież od tego zależą cenniki reklamowe;)

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia