SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix i HBO GO z rekordową odwiedzalnością. Spadki serwisów TVN, TVP i Polsatu

W grudniu ub.r. Netflix i HBO GO osiągnęły rekordową liczbę polskich użytkowników. Po zakończeniu jesiennych ramówek spore spadki w porównaniu z listopadem zanotowały Player.pl, sekcja VoD na TVP.pl i Ipla.tv, podobnie jak dział VoD na WP.pl.

Serwis Netflix.com w minionym miesiącu odwiedziło 5,31 mln polskich internautów, czyli 19,17 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Wykonali na stronie 76,86 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

W obu statystykach Netflix osiągnął rekordowe jak dotąd wyniki w naszym kraju. Dla porównania w marcu ub.r. miał 3,43 mln użytkowników i 43,35 mln odsłon, w lipcu - 3,48 mln internautów, a w listopadzie - 3,73 mln odwiedzających i 48,31 mln odsłon.

Netflixowi pomógł „Wiedźmin”, a HBO GO - „Wataha”

Rekordowa odwiedzalność Netflixa w grudniu jest związana z premierą serialu „Wiedźmin”, którego pierwszy sezon pojawił się na portalu 20 grudnia. Produkcja szybko zyskała bardzo dużą popularność, tydzień po udostępnieniu była w czołówce najpopularniejszych seriali na platformach VoD w USA, a także najchętniej oglądanych seriali Netflixa w Polsce, Niemczech Francji i Wielkiej Brytanii.

Z kolei na HBOGO.pl 2,55 mln internautów wygenerowało 23,89 mln odsłon. Serwis miał rekordowo dużo użytkowników, natomiast więcej odsłon miał w m.in. marcu ub.r. - 16,69 mln, przy 1,08 mln odwiedzających. Na początku grudnia w serwisie i kanale HBO GO zaczął być emitowany trzeci sezon serialu „Wataha”.

Netflix i HBO GO to globalne platformy z modelem subskrypcyjnym, nie podają, ilu mają płacących użytkowników w Polsce. W drugiej połowie listopada ub.r. miesięczna opłata za HBO wzrosła z 19,90 do 24,90 zł.

Drugie miejsce, za Netflixem, zajął vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska), w którym 3,05 mln internautów wykonało 11,74 mln odsłon. Natomiast dział Premium na CDA.pl zanotował 2,92 mln odwiedzających i 35,84 mln odsłon. Za dostęp do CDA Premium na koniec września ub.r. płaciło 201,4 tys. użytkowników, pod koniec października zaczęto tam udostępniać pierwszą własną produkcję - satyryczny serial animowany „Porucznik Kabura” (31 stycznia pojawi się pierwszy odcinek jego drugiego sezonu).

Player.pl przed serwisami TVP i Polsatu

Na Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) 2,65 mln internautów wygenerowało 41,05 mln odsłon. Na każdego przypadło średnio 15,5 odsłony. Na Netfliksie ten wskaźnik wyniósł 14,5 odsłony, a na NCplusgo.pl - aż 27,3.

Sekcja VoD na TVP.pl zanotowała 2,42 mln użytkowników i 33,52 mln odsłon, analogiczny dział WP.pl - 1,98 mln użytkowników i 7,61 mln odsłon, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 1,39 mln użytkowników i 16,25 mln odsłon. Do Wirtualnej Polski należy też serwis WP Pilot ze streamingiem kilkudziesięciu kanałów telewizyjnych. W listopadzie miał 2,29 mln odwiedzających i 14,3 mln odsłon, w badaniu Gemius/PBI jest klasyfikowany w kategorii wideo.

W obecnym od niedawna na polskim rynku Chili.com 644,8 tys. internautów wygenerowało 1,05 mln odsłon, natomiast NCplusgo.pl zanotował 398,3 tys. użytkowników i 10,89 mln odsłon.

Z miesiąca na miesiąc Netflix.com zyskał 1,57 mln użytkowników (42,2 proc.) i 28,55 mln odsłon (59,1 proc.), a HBOGO.pl - 816,4 tys. odwiedzających (46,9 proc.) i 2,4 mln odsłon (11,2 proc.)

Procentowo podobny wzrost osiągnęło Chili.com - o 222 tys. użytkowników (52,5 proc.) i 310,5 tys. odsłon (41,8 proc.). NCplusgo.pl zyskało 35,2 tys. odwiedzających (9,7 proc.) i 2,23 mln odsłon (25,8 proc.).

Natomiast CDA Premium przy spadku liczby użytkowników o 204,3 tys. (6,5 proc.) i 8,3 mln odsłon (30,1 proc.).

W dół serwisy TVN, TVP i Polsatu

Na przełomie listopada i grudnia skończyły się jesienne ramówki telewizyjne, co przełożyło się na odwiedzalność serwisów VoD czołowych nadawców. Player.pl stracił z miesiąca na miesiąc 416,9 tys. użytkowników (13,6 proc.) i 16,89 mln odsłon (29,1 proc.), dział VoD na TVP.pl - 245,2 tys. odwiedzających (9,2 proc.) i 5,19 mln odsłon (13,4 proc.), a Ipla.tv - 192 tys. użytkowników (12,1 proc.) i 6,89 mln odsłon (29,8 proc.).

Natomiast na vod.pl ubyło 150 tys. odwiedzających (4,7 proc.) i 1,51 mln odsłon (11,4 proc.).

Dołącz do dyskusji: Netflix i HBO GO z rekordową odwiedzalnością. Spadki serwisów TVN, TVP i Polsatu

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karl
Biorąc pod uwagę fakt, że każdy kogo znam korzysta z Netflixa i HBOGo z poziomu aplikacji na telewizorze, urządzenia mobilnego lub konsoli to sytuacja dla stacji wygląda bardzo nieciekawie...
odpowiedź
User
B1
Czy taki duży spadek Playera wynika z tego, że ludzie szukają tam w sezonie premierowych odcinków produkcji TVN?
odpowiedź
User
znafca
Czy taki duży spadek Playera wynika z tego, że ludzie szukają tam w sezonie premierowych odcinków produkcji TVN?


Tak, ze względu na sezonowość -> ramówki w tv, dane powinny być prezentowane również w zestawieniu r/r
odpowiedź