W komunikacie firma poinformowała, że obecnie globalnie z serwisu korzysta 83,2 mln użytkowników, z czego niecałe 80 mln płaci abonament.
Netflix zakłada, że w III kwartale liczba użytkowników wzrośnie do 85,5 mln, a 82,4 mln będzie płaciło za dostęp. Na razie jednak dynamika przyrostu subskrybentów serwisu zwalnia. W II kwartale br. przybyło ich 1,7 mln, podczas gdy zakładano 2,5 mln.
Firma zanotowała też większy niż zwykle poziom rezygnacji użytkowników z usług. W komunikacie wyjaśnia, że wiąże się to z wygaśnięciem jednej z promocji w Stanach Zjednoczonych i w konsekwencji wyższymi opłatami za dostęp do serwisu. W dłuższej perspektywie podwyżka abonamentu ma jednak przynieść korzyści w postaci większych środków na nowe produkcje. Netflix potwierdził, że w br. zamierza wydać na nowe filmy i programy ponad 6 mld dol.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-w-ogonie-europy-pod-wzgledem-wielkosci-oferty-netfliksa-mniejsza-jest-tylko-na-bialorusi_1 ##
Słabszy od zakładanego wzrost liczby użytkowników nie wpłynął znacząco na finansowe wyniki Netflixa. W II kwartale br. serwis zanotował przychody przekraczające 1,9 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 35 proc.
W raportowanym okresie zysk netto zamknął się kwotą 41 mln dol., podczas gdy rok wcześniej był na poziomie 26 mln. Według prognoz w III kwartale Netflix osiągnie 2,1 mld dol. przychodów, a zysk osiągnie poziom 22 mln dol.











