Netia: liczba klientów telewizji wzrosła o połowę

Netia w I kwartale br. zanotowała niewielki spadek liczby klientów szerokopasmowego internetu i usług głosowych, ale zwiększyła liczbę abonentów telewizji. Operator miał też niższe przychody, ale osiągnął dodatni wynik netto.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Najwięcej klientów Netii - 1,59 mln - korzystało na koniec marca br. z usług głosowych, ale ten segment działalności zanotował też największy relatywny spadek, wynoszący 7,7 proc. Spółka w komunikacie tłumaczy, że obecnie przenosi nacisk z liczby klientów usług głosowych na utrzymanie poziomu przychodów i marży z tych usług.

Z kolei liczba użytkowników internetu szerokopasmowego spadła w I kwartale br. o 5 proc. i wyniosła 866 tys. Aż o 48 proc. do 91 tys. wzrosła natomiast liczba klientów usługi telewizyjnej Netii. - Wzrost przyłączeń netto w I kw. tego roku wspomogły dodatkowe ulepszenia: jakości, dostępności geograficznej i dystrybucji. Będą one stymulować dalszy wzrost sprzedaży usług telewizyjnych - czytamy w komunikacie operatora.

Ogólna liczba usług (RGU) Netii wyniosła na dzień 31 marca br. 2,638 mln, czyli o 5,6 proc. mniej niż rok wcześniej. - Tempo spadku liczby usług zostało częściowo zrównoważone poprawą przyłączeń netto usług telewizyjnych, które w I kw. br. wyniosły 11 952 - podała spółka.

Przychody Netii za pierwszy kwartał 2013 roku wyniosły 490,7 mln zł, o 10 proc. mniej niż w I kwartale 2012 roku. Mirosław Gronowski, prezes Netii, tłumaczy, że spadek ten jest zgodny z prognozą roczną i wynikał z niższej liczby aktywnych usług oraz z obniżenia stawek MTR.

Wskaźnik EBITDA wyniósł 138,6 mln zł, notując wzrost o 12 proc. Spółka zakończyła I kwartał br. z 27,3 mln zł zysku operacyjnego (wzrost aż o 565,9 proc.) oraz 13,1 mln zł zysku netto. Rok wcześniej operator miał 9,8 mln zł starty netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style