SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” liderem, rośnie sprzedaż tygodników opinii

Na pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii awansował w kwietniu br. "Newsweek Polska" - najwięcej zyskała „Gazeta Polska” (wzrost o 75 proc.) - raport Wirtualnemedia.pl.

Kwietniowa katastrofa prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem spowodowała wzrost zainteresowania  tygodnikami opinii - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Liderem w kwietniu został "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) – ze średnim rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 177 354 egz. To wzrost wobec kwietnia 2009 roku o 60 proc.

Tuż za "Newsweekiem" uplasowała się "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą na poziomie 174 380 egz. (wzrost o 18 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”), który sprzedał się w ilości 158 290 egz., notując 10 proc. wzrost sprzedaży.

Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 115 635 egz., który w kwietniu br. zwiększył sprzedaż o 18 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r. 

kwiecień 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Newsweek Polska 248 399 177 354 199 981 110 832
Polityka 237 584 174 380 218 171 147 340
Gość Niedzielny 207 722 158 290 208 320 143 422
Wprost 178 073 115 635 190 282 97 405
Przekrój 85 000 55 094 101 694 52 383
Gazeta Polska 72 256 42 396 57 098 24 926
Przewodnik Katolicki 42 335 29 691 33 975 28 527
Przegląd 68 100 26 378 68 225 21 775
Tygodnik Powszechny 40 736 26 298 41 874 25 075

 
2010 kwiecień marzec
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Newsweek Polska 248 399 177 354 164 907 110 758
Polityka 237 584 174 380 192 761 134 118
Gość Niedzielny 207 722 158 290 203 201 147 879
Wprost 178 073 115 635 160 376 76 890
Przekrój 85 000 55 094 85 296 47 778
Gazeta Polska 72 256 42 396 58 392 26 174
Przewodnik Katolicki 42 335 29 691 35 858 28 485
Przegląd 68 100 26 378 68 100 22 378
Tygodnik Powszechny 40 736 26 298 41 490 26 012



Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w kwietniu 2010 r. zanotowała wzrost o 25 proc. i sprzedała się w ilości 375 417 egz.  

kwiecień 2010 2009
ZKDP Rozpowszechnianie płatne razem Rozpowszechnianie płatne razem Rozpowszechnianie płatne razem Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 498 783 375 417 457 871 301 687
Forum 38 214 23 018 35 459 19 770
 
2010 kwiecień marzec
ZKDP Rozpowszechnianie płatne razem Rozpowszechnianie płatne razem Rozpowszechnianie płatne razem Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 498 783 375 417 492 660 329 204
Forum 38 214 23 018 31 308 17 760


 

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” liderem, rośnie sprzedaż tygodników opinii

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wprost
pomogła promocja Newsweeeka w Fakcie w trakcie żałoby i stad ten wynik ...
0 0
odpowiedź
User
x
raczej Newsweek jako jedyny znacząco zwiększył nakład, reszta była bardziej ostrożna ;)
0 0
odpowiedź
User
koj
brawo newsweek
0 0
odpowiedź