„Newsweek Polska” i „Gazeta Wyborcza” na czele, słabo tabloidy (prasa na Twitterze)

Zdecydowanie najpopularniejszymi i najmocniej komentowanymi polskimi markami prasowymi na Twitterze są „Newsweek Polska” i „Gazeta Wyborcza”. Wśród tytułów o profilu ekonomicznym lideruje „Rzeczpospolita”, a w czołówce nie ma żadnego tabloidu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Twitterowy profil „Newsweek Polska” na koniec marca br. miał 595,7 tys. obserwujących, o 23,2 tys. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 4 proc. - wynika z danych firmy SoTrender. Konto „Gazety Wyborczej” obserwowało 579,9 tys. użytkowników, o 19,3 tys. więcej niż na koniec lutego.

Prawie 400 tys. followersów miał „Wprost”, po wzroście w skali miesiąca o 10,8 tys. Po ponad 100 tys. użytkowników obserwuje kolejnych pięć profili, w tym dwa dotyczące „Rzeczpospolitej”.

Wszystkie profile z zestawienia zyskały w marcu po 2-4 proc. followersów. Do rankingu nie załapały się natomiast konta tabloidów: profil „Faktu” (@Fakt24.pl) miał 18,9 tys. obserwujących, a nieaktywny od kilku lat profil „Super Expressu” - jedynie 3 tys.

grafika

Najwięcej retweetów, polubień i odpowiedzi pojawiło się w marcu na profilach „Gazety Wyborczej” (21,5 tys.) i „Newsweeka” (18,5 tys.). Po nieco ponad 10 tys. takich aktywności wykonano przy wpisach „Rzeczpospolitej” (11,5 tys.) i „Przeglądu Sportowego” (10,2 tys.), a prawie 10 tys. - na profilu „Wprost” (9,3 tys.).

W przeliczeniu na jeden wpis najwięcej aktywności wywoływał „Newsweek” - 42,8, dwa razy więcej niż „Przegląd Sportowy” (19,2), „W Sieci” (20,3) i „Polityka” (19,7).

grafika

Inni użytkownicy w swoich wpisach najczęściej wspominali profile „Gazety Wyborczej” (9,5 tys. razy) i „Newsweeka” (8,1 tys.). Po ok. 4 tys. takich wzmianek zanotowały konta „Rzeczpospolitej”, „Wprost” i „Przeglądu Sportowego”.

grafika

Biorąc pod uwagę wszystkie aktywności, zdecydowanie najwięcej w zeszłym miesiącu działo się na profilu „Gazety Wyborczej” (74,6 tys. działań), która wyprzedziła pod tym względem „Newsweeka” (48 tys.), „Rzeczpospolitą” (44,3 tys.) i „Wprost” (37 tys.).

Natomiast przy podziale sumy aktywności przez liczbę followersów, najlepszy wskaźnik osiągnęło konto „Dziennika Zachodniego” - 197, wielokrotnie więcej niż kolejne pod tym względem „Gość Niedzielny” (79) i „Gazeta Prawna” (62)

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online