Nielsen: na powiększeniu panelu i wprowadzeniu pomiarów wideo w sieci skorzystają zarówno duzi, jak i mniejsi nadawcy

Nielsen od 2019 chce zwiększyć panel do 5 tys. gospodarstw domowych oraz wprowadzić pomiar wideo w sieci. Firma informuje, że rozmowy ze wszystkimi uczestnikami rynku na ten temat trwają już od kilku lat, a w chwili obecnej znajdują się na zaawansowanym etapie. - Na nowym rozwiązaniu w pełnym zakresie skorzystają zarówno duzi, jak i mniejsi nadawcy - mówi nam Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsenie w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Obecny panel telemetryczny Nielsen Audience Measurement do pomiaru oglądalności linearnej telewizji liczy około 2 tys. gospodarstw domowych. Wystarcza on do tego, aby dokładnie zbadać wyniki oglądalności dużych kanałów, ale mniejsze stacje mają niedoreprezentowaną grupę odbiorców. Spory w branży telewizyjnej na ten temat trwają już wiele lat.

- Pomiar oglądalności Nielsena był i jest ogólnie przyjętą walutą w branży mediowej i reklamowej właśnie z uwagi na fakt, iż oparty jest na panelu reprezentatywnym dla całej polskiej widowni, zarówno na poziomie geograficznym, jak i społecznym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsen Audience Measurement w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji. - Pozwala to na prowadzenie przez cały rynek rozliczeń opartych na efektywnym i precyzyjnym pomiarze rzeczywistej oglądalności telewizyjnej - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-listopad-2017-liderem-tvn ##

Jak informowaliśmy na początku grudnia br., aktualnie firma toczy rozmowy z zarówno większymi jak i mniejszymi nadawcami na temat zwiększenia panelu do 5 tys. gospodarstw domowych na początku 2019 roku. Oprócz powiększenia tradycyjnego modelu telemetrycznego, Nielsen Audience Measurement planuje również jednocześnie wprowadzić dodatkowe badanie, w którym firma będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci.

Rozmowy Nielsena ze wszystkimi uczestnikami rynku (nadawcy, domy mediowe, reklamodawcy) na temat powiększenia panelu i uzupełnienia go o nowe funkcjonalności związane z rosnącą konsumpcją treści w internecie trwają już od kilku lat. - W chwili obecnej znajdują się one na bardzo zaawansowanym etapie. Dlatego też 2 tygodnie temu oficjalnie poinformowaliśmy o planach związanych z powiększeniem panelu oraz z wprowadzeniem nowych rozwiązań do pomiaru treści on-line - komentuje nam Piotrowski.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gdzie-polacy-ogladaja-tresci-wideo-na-czele-youtube-cda-pl-ipla ##

NAM twierdzi, że powiększenie panelu do 5000 gospodarstw domowych umożliwi firmie utrzymanie dotychczasowego precyzyjnego pomiaru oglądalności telewizyjnej oraz wprowadzenie możliwości pomiaru nielinearnej konsumpcji treści wideo - mowa tu o „streaming meter”.

- Rosnący udział on-line jest faktem - potwierdzają to najnowsze nasze badania oraz informacje od klientów, którzy są zainteresowani otrzymywaniem danych również z tego obszaru. Na nowym rozwiązaniu w pełnym zakresie skorzystają zarówno duzi, jak i mniejsi nadawcy - mówi dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsenie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wedlug-kurskiego-zwiekszenie-panelu-przez-nam-nie-rozwiaze-problemu-transparentnosci-informacji-przykrycie-go-za-pieniadze-nadawcow-i-wzmocnienie-dominujacej-pozycji ##

Firma zapewnia, że niezależnie od wielkości panelu, metodologia NAM pozwala na w pełni reprezentatywne odzwierciedlenie widowni. - Nie planujemy żadnych zmian w katalogu cech demograficznych oraz nie planujemy identyfikacji preferencji politycznych naszych panelistów - byłoby to bezpośrednie zagrożenie dla niezależnego i neutralnego charakteru panelu - zapewnia Mikołaj Piotrowski. - Narzędzie Nielsena jest cenione na wielu rynkach właśnie za neutralność, przejrzystość i wysokie standardy badawcze, na podstawie których branża medialna i reklamowa może dokonywać swoich rozliczeń w oparciu o jedną, przyjętą przez cały rynek walutę - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące