SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Od sierpnia kanały MTV zmienią logotypy

Kanały muzyczne amerykańskiego koncernu ViacomCBS na całym świecie od 2 sierpnia będą nadawane z nowymi logotypami. Tego samego dnia stację VH1 zastąpi MTV 00s z teledyskami z lat 2000-2009.

Na polskim rynku zmiana obejmie MTV, MTV Live, Club MTV i MTV Hits. Logotypy MTV 80s i MTV 90s nie zmienią się. Portal parabola.cz, który opublikował jako pierwszy nowe logotypy informuje, że z kanału MTV Live znikną litery HD. Kanały w wysokiej rozdzielczości są już bowiem powszechne i nie trzeba informować, że jakaś stacja nadaje w HD. Czeski portal opublikował też logotypy kanałów MTV Music i MTV Classic, które nie są dostępne na polskim rynku.  

Zobacz także: MTV Polska i Music Box Polska z tęczowym logo z okazji Miesiąca Dumy LGBTQ+, ale krócej niż w USA i Niemczech

Zmiany związane z 40-leciem MTV

Agnieszka Odachowska PR manager ViacomCBS w Polsce potwierdza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl, że zmiany dotyczą wielu rynków. - MTV to marka skierowana do młodych widzów. Zdajemy sobie jednak sprawę z różnorodności naszego audytorium, dlatego wychodzimy na rynek z propozycjami poszczególnych kanałów opartych o stylistykę poszczególnych dekad. Nowe logo nawiązuje do początków stacji. W tym roku obchodzimy 40-lecie MTV - marki niezmiennie popularnej wśród kolejnych pokoleń. Odświeżamy identyfikację, jednak nie zapominamy o naszych korzeniach. Obok odświeżonego logotypu warto zwrócić uwagę na zmiany w całościowej oprawie graficznej: ciekawe, odważne, na czasie - mówi Odachowska.

Nowe logo MTV, które otrzymaliśmy od koncernu ViacomCBS przypomina trochę kolorystycznie to stosowane w latach 1981-2010 przez kanał (wówczas używano kolorów pomarańczowego, czerwonego i seledynowego, a teraz będzie to żółty, seledynowy i czerwony). Wcześniej nazwie MTV towarzyszył podpis „Music Television”. Później treści muzyczne coraz częściej wypierały rozrywkowe. Kanał MTV zadebiutował w Stanach Zjednoczonych 1 sierpnia 1981 roku. Za dwa tygodnie będzie zatem obchodził 40 urodziny. Zmiany mogą nawiązywać do tego wydarzenia.

Bez marki VH1 w Polsce

To nie koniec zmian w portfolio kanałów Viacom CBS. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami 2 sierpnia stacja VH1 Europe zostanie przekształcona w MTV 00s. Wcześniej VH1 Classic został zastąpiony kanałem MTV 80s, a MTV Rocks stają MTV 90s. Lata 2000 doczekają się więc dedykowanego im kanału muzycznego.

W maju 2021 roku kanał MTV Polska miał 0,040 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Oznacza to wzrost o 53,85 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku – wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Dołącz do dyskusji: Od sierpnia kanały MTV zmienią logotypy

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Korporacyjna gadka o niczym, a logo zmieniają po to aby przez chwilę przypomnieć ludziom, że jeszcze istnieją bo już mało kto ich ogląda.
odpowiedź
User
Serio?
Serio? Ja żadnej wielkiej różnicy nie widzę. Druga rzecz te dopiski są banalne
odpowiedź
User
mumu
Niech playliste zmienią bo ciągle leci to samo 80 Nie ma tam gościa który tym zawiaduje?
odpowiedź