SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy podcast Joanny Okuniewskiej w Empik Music

Empik Music, platforma streamingowa należąca do Grupy Empik, nawiązała współpracę z jedną z najpopularniejszych polskich podcasterek, Joanną Okuniewską. Od listopada w aplikacji ukazuje się cykl „Muzyczka Okuniewskiej”.

Joanna Okuniewska jest postacią dobrze znaną wszystkim fanom podcastów – formatu, który na przestrzeni ostatnich dwóch lat przebojem wdarł się do medialnego mainstreamu. Jej serie „Tu Okuniewska” oraz „Ja i moje przyjaciółki idiotki” zaliczają się do najpopularniejszych tytułów w tym segmencie produkcji audio. W swoich podcastach autorka w lekki, komediowy sposób opisuje życiowe perypetie swoje oraz rosnącej społeczności słuchaczy i słuchaczek. Nie stroni również od licznych nawiązań do ulubionej muzyki – każdy „idiotkowy” odcinek ilustruje wybrana przez Okuniewską piosenka.

– Joannę Okuniewską znamy doskonale jako jedną z najzabawniejszych i najbardziej angażujących autorek podcastów w Polsce. Wątki muzyczne są nieodłączną częścią opowiadanych przez nią historii, stąd pomysł na ich rozwinięcie w formie osobnego projektu był zupełnie naturalny – mówi Kuba Ambrożewski, brand manager Empik Music.

W „Muzyczce” Okuniewska opowiada o swoich muzycznych inspiracjach, przeplatając wybrane piosenki barwnymi historiami ze swojego życia. Do tej pory w Empik Music ukazały się dwa odcinki podcastu: „Piosenki, co grzeją serce skute lodem” i „Klasyczki z młodości”, a 23 listopada ukaże się trzeci: „Muzyka w spadku po ex i innych ludziach”.

– Zawsze brakowało mi w podcastach możliwości wyrażenia pewnych wspomnień właśnie poprzez muzykę. Dlatego z dużym entuzjazmem zareagowałam na propozycję Empik Music i zabrałam się za nagrania. To zupełnie nowe wyzwanie i zupełnie nowy wymiar tworzenia. Na maksa nie mogę się doczekać kolejnych odcinków – zwłaszcza, że Empik Music daje mi absolutnie wolną rękę i kreatywną swobodę i podoba im się każdy mój odważny pomysł – mówi Joanna Okuniewska.

„Muzyczka Okuniewskiej” nie jest pierwszym projektem Empik Music, poszerzającym muzyczną ofertę o oryginalne podcasty. Wiosną w aplikacji ukazał się podcast tworzony wspólnie z SBM Label, najpopularniejszym obecnie wydawcą hip-hopowym w Polsce. Od października w ofercie pojawił się również cykl „Rozmowy Metza”, którego autorem jest jeden z najbardziej cenionych polskich dziennikarzy muzycznych, Piotr Metz. Jego gośćmi jak dotąd byli m.in. Jan Borysewicz, Hania Rani, Fisz czy… Elton John. Dodatkowo w aplikacji pojawiło się blisko 30 tysięcy podcastów. Wśród nich są produkcje tak znanych autorów, jak Marcin Myszka (Kryminatorium) czy Justyna Mazur (Piąte: Nie zabijaj).

– Treści audio to dziś jeden z najszybciej rosnących segmentów w świecie online. Rośnie jednak nie tylko czas spędzany na „konsumpcji” tych treści, ale i potrzeby słuchacza. To już nie tylko nieograniczony dostęp do starej i nowej muzyki, ale to także podcasty – inspirujące rozmowy, pogłębione poradniki z różnych dziedzin wiedzy, ekscytujące serie kryminalne czy komediowe. Dzięki synergii usług cyfrowych Empiku, obecnie użytkownicy Empik Music mają już dostęp ogromnej bazy podcastów, w tym treści audio tworzonych przez najpopularniejszych polskich twórców – komentuje Kuba Ambrożewski.

Empik Music planuje rozwijać tę strategię także w przyszłym roku.

– Będziemy skupiać się na zbudowaniu szerokiej oferty oryginalnych podcastów nie tylko o tematyce muzycznej, ale także rozrywkowej. Widzimy, że ten kierunek jest dobrze przyjmowany przez naszych użytkowników. Podcast Joanny Okuniewskiej z miejsca stał się jedną z najpopularniejszych pozycji w całej aplikacji, na równi z najchętniej słuchanymi albumami muzycznymi w naszej usłudze. Obserwujemy, że daje nam też duży potencjał akwizycji nowych użytkowników, ich liczba miesiąc do miesiąca rośnie o około 75% - podsumowuje Kuba Ambrożewski.

Dołącz do dyskusji: Nowy podcast Joanny Okuniewskiej w Empik Music

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
słuchacz
brawo!
odpowiedź
User
merynos
Dobry ruch. Okuniewska to dowód że by robić dobre audio i nawiązać relacje z odbiorca nie trzeba być wielką radiostacja. Idzie nowe, zmiecie stare.
odpowiedź
User
kawka
Gdzie można przeczytać dane o liczbie słuchaczy tych podcastów ?
odpowiedź