Od stycznia w Sport.pl artykuły z wykorzystaniem algorytmów treści

Redakcja Sport.pl (Agora) w styczniu przyszłego roku uruchomi projekt, w ramach którego będzie tworzyć materiały z wykorzystaniem algorytmów do tworzenia informacji prasowych. - Treści tworzone dzięki algorytmom nie będą zamiast tych tradycyjnych, one mają być ich uzupełnieniem - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Marcin Gadziński, wydawca Sport.pl.

asz
asz
Udostępnij artykuł:

Jak mówi Marcin Gadziński, algorytmy do tworzenia treści to widoczny trend we współczesnym internecie. - Sport jest do tego żyznym gruntem, ponieważ w dużej mierze opiera się na różnych statystykach, danych, często dostępnych w real timie, a treści statystyczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Gadziński. - Do ich opracowywania i przerabiania na kontent, a czasem są to biliony danych, można zamiast dziennikarzy wykorzystać algorytmy, które automatycznie będą generowały treści - dodaje Gadziński.

Jak tłumaczy, te algorytmy nie są robotami, nie będą tworzyć artykułów, choć na Zachodzie rzeczywiście niektórzy dostawcy kontentu do tego je wykorzystują. - W naszym przypadku będą to raczej opracowania statystyk, infografik, animacji, rankingów, które będą się tworzyły automatycznie, dzięki zadanemu algorytmowi - mówi Gadziński. Jako przykład takiego zastosowania wydawca podaje relację z meczu piłkarskiego. - Nie będziemy potrzebować dziennikarza, który usiądzie i stworzy specjalną stronę poświęconą temu meczowi. Ona może się tworzyć sama, na podstawie danych dostarczanych na temat jednej i drugiej drużyny - zaznacza Gadziński. - Po spotkaniu, jeśli mamy dostęp do statystyk dotyczących poszczególnych piłkarzy, w formie wizualnej można pokazać podsumowanie spotkania - tłumaczy Marcin Gadziński.

Jak podkreśla wydawca, treści tworzone dzięki algorytmom nie będą zamiast tych tradycyjnych. - One mają być ich uzupełnieniem, poszerzeniem - podkreśla Gadziński.

Podobne rozwiązania wykorzystują już największe redakcje i agencje informacyjne na świecie. Dwa lata temu Agencja Associated Press podpisała umowę z firmą Automated Insights na uruchomienie systemu automatycznego tworzenia informacji prasowych. AP wykorzystuje roboty do pisania artykułów z branży finansowej w oparciu o informacje dostarczane w raportach przez poszczególne firmy. Za pomocą algorytmów agencja automatycznie tworzy też depesze sportowe.

Wdrażaniem automatycznych systemów tworzenia informacji prasowych przez specjalne algorytmy zajmuje się także Narrative Science, producent platformy o nazwie Quill. Jest ona wykorzystywana przez „Forbesa” do dostarczania codziennych raportów z rynków finansowych i działa na podobnej zasadzie jak rozwiązanie opracowane przez Automated Insights.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce