SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec serialu „Diagnoza”. Ostatni sezon oglądało 1,42 mln widzów

Czwarty sezon „Diagnozy” oglądało średnio 1,42 mln widzów, o 510 tys. osób mniej niż drugą odsłonę produkcji. Cykl dał TVN drugie miejsce w rynku - zarówno w 4+ jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 21,84 mln zł.

fot. TVNfot. TVN

„Diagnozę 4” na antenie TVN oglądać można było we wtorki o godz. 21.30, w okresie od 26 lutego do 21 maja br. Średnia widownia premierowych odcinków serialu wyniosła 1,42 mln osób, co przełożyło się na 10,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,83 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,04 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył drugi odcinek medycznej produkcji - zgromadził on przed telewizorami 1,57 mln oglądających.

Dla porównania, drugą edycję serialu pokazaną wiosną ub.r. oglądało średnio 1,93 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 14,14 proc., 16,72 proc. i 15,84 proc. udziału. Oznacza to, że produkcja straciła 510 tys. widzów.

Największą popularnością cieszył się pierwszy sezon produkcji, który jesienią 2017 roku śledziło 2,24 mln osób.

TVN w paśmie nadawania serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP2, która emitując wtedy końcówkę „M jak miłość”, kulisy tego serialu i „Magazyn Ekspresu Reporterów” osiągała 18,41 proc. udziału. Trzeci był Polsat (filmy fabularne i „Ślad”; 8,44 proc.), a czwarta - TVP1 (gł. „Echo serca”; 7,87 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był wiceliderem rynku.

Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach czwartej edycji produkcji wyniosły 21,84 mln zł, podczas gdy druga seria „Diagnozy” przyniosła TVN 22,30 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).

Koniec „Diagnozy” w TVN

Jak już informowaliśmy, Telewizja TVN nie planuje kontynuacji serialu „Diagnoza”, do którego pod koniec kwietnia padł ostatni klaps zdjęciowy. - Zgodnie z założeniami produkcyjnymi, czwarty sezon będzie kończył serię - komentowała Joanna Górska, dyrektor działu PR TVN Discovery Polska.

„Diagnoza” to serialowa nowość TVN na jesień 2017. Drugi sezon emitowany był wiosną 2018 roku, trzeci - jesienią 2018 roku, a czwarty - w bieżącej ramówce stacji.

Serial „Diagnoza” to połączenie kryminalnej historii i wątków medycznych opowiadanych w odcinkach. Główną bohaterką serialu jest Anna Leśniewska (w tej roli wspomniana już wyżej Maja Ostaszewska), która wraca do Polski po długiej nieobecności. Chce rozprawić się z przeszłością oraz zemścić na osobie, która ją skrzywdziła i odebrała bliskich. W serialu grają również m.in.: Adam Woronowicz, Danuta Stenka, Maciej Zakościelny, Magdalena Popławska, Mateusz Kościukiewicz, Michał Czernecki, Sonia Bohosiewicz, Beata Ścibakówna, Tomasz Drabek, Antoni Królikowski, Józef Pawłowski, Aleksandra Adamska, Jan Englert oraz Agnieszka Warchulska.

Zdjęcia do „Diagnozy” realizowane były w Warszawie i Rybniku.

Producentem realizującym serial z ramienia DGA Studio jest Dorota Kośmicka. Za scenariusz odpowiadali Dana Łukasińska, Hanna Węsierska i Tomasz Titkow, pod kierunkiem głównych scenarzystek: Dany Łukasińskiej i Katarzyny Śliwińskiej-Kłosowicz. Reżyserem czwartej serii był Łukasz Kośmicki, a kierownikiem produkcji - Dagmara Bończyk. Zdjęcia realizował Jeremi Prokopowicz, za montaż odpowiadał Piotr Kmiecik. Autorami scenografii byli Barbara Ostapowicz oraz Magda Widelska-Władyka, kostiumów - Dorota Williams, muzykę skomponował Łukasz Targosz, a za charakteryzację odpowiedzialna była Monika Kaleta.

We wtorek, 21 maja o godz. 22.30 (tuż po emisji ostatniego odcinka „Diagnozy”) Telewizja TVN w serwisie player.pl udostępniła dwa dodatkowe odcinki produkcji, które rozwijają wątki z ostatniego odcinka czwartego sezonu i przedstawiają dalsze losy głównych bohaterów.

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,38 proc.

Dołącz do dyskusji: Koniec serialu „Diagnoza”. Ostatni sezon oglądało 1,42 mln widzów

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
Trochę przeciągniete, tak o 2 sezony...
odpowiedź
User
michu
Owszem spadek widoczny, ale dziwi trochę fakt, że 1.5 mln serialu im już nie pasuje, by go przedlużyć, a pasuje choćby 1,3 mln duzego show "Top model".
odpowiedź
User
iksiński
Myślę, że nie pasuje im jedno i drugie
odpowiedź