SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24, TVP Info i Polsat News straciły widzów w I półroczu. "Powrót do normalności"

Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w pierwszym półroczu br. było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciło TVN24 BiS - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Monika Olejnik, fot. TVNMonika Olejnik, fot. TVN

Średni dobowy udział TVN24 w pierwszym półroczu 2023 roku wyniósł 5,04 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 12,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiceliderem było TVP Info. Średni półroczny wynik kanału wyniósł 4,66 proc. (po spadku o 16,49 proc.).

Podium uzupełnia Polsat News. W pierwszym półroczu br. kanał miał 1,64 proc. udziału, po spadku względem pierwszego półrocza 2022 roku o 23,36 proc.

Zdaniem Macieja Niepsuja - chief trading officer w Mediahub - wyraźne spadki oglądalności czołowych stacji newsowych w pierwszym półroczu br. wynikają z tego, że rok temu kanały obszernie relacjonowały wydarzenia związane z agresją Rosji na Ukrainę (wojna rozpoczęła się 24 lutego ub.r.), co skutkowało zwiększoną ich oglądalnością.

Czytaj także: „Kropka nad i” Moniki Olejnik z 820 tys. widzów w TVN24 i TVN24 BiS

- Stacje informacyjne w naturalny sposób straciły widzów w stosunku do ubiegłego roku, kiedy relacjonowały wybuch wojny w Ukrainie. 2023 rok to raczej powrót do normalności a nie spektakularne zmiany - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj.

Tuż za podium znalazł się kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,94 proc. (do góry o 13,25 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia kanał Wydarzenia24, który awansował z szóstej lokaty. Średni rynkowy udział stacji w pierwszym półroczu br. wyniósł 0,65 proc. Stacja względem analogicznego okresu 2022 roku zanotowała wzrost o 8,33 proc.

Telewizja wPolsce.pl z największym wzrostem

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja wPolsce.pl, której wynik zwiększył się o 50 proc. do 0,03 proc. Kanał w zestawieniu był dziewiąty.

Z kolei najwięcej straciła stacja TVN24 BiS. Średni udział stacji zmalał o 28 proc. do 0,54 proc. Kanał spadł z miejsca piątego na szóste.

Tylko 85 widzów News24, stacja od czerwca jest zawieszona w monitoringu NAM

Ostatni w zestawieniu był nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w pierwszym półroczu br. śledziło średnio zaledwie 85 widzów.

News24 od początku czerwca br. wykazuje zerową oglądalność - monitoring stacji został zawieszony przez Nielsena. Powodem są kilkumiesięczne zaległości finansowe nadawcy wobec firmy badawczej. W wyniku braku danych oglądalności od 27 czerwca biuro reklamy TVN Media nie zleca już reklam w stacji News24. - News24 jest w nie najlepszym stanie, ale znamy przyczyny tego stanu rzeczy i intensywnie pracujemy nad rozwiązaniem problemów - zapewnia w rozmowie z nami Ryszard Krajewski, przewodniczący rady nadzorczej Astro.

Największy udział (5,60 proc.) wśród grup kanałów newsowych w pierwszym półroczu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek o 12,64 proc. Stacje wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zmniejszył się o 14,55 proc. do 5,58 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych spadł o 14 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w pierwszym półroczu 2023 roku wyniósł 13,72 proc. Było to o 13,82 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2022 roku.

TVN24 na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w pierwszym półroczu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,11 proc., po spadku o 20,46 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,75 proc. udziału, po spadku o 36,59 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,10 proc. (w dół o 40,54 proc.).

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,43 proc. udziału, po spadku o 23,61 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,30 proc. udziału w rynku, po spadku o 28,50 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN24, TVP Info i Polsat News straciły widzów w I półroczu. "Powrót do normalności"

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krotek
Nie oglądamy TVP
odpowiedź
User
andyd
tvn24 ma zasięg 68 proc, tvp info 99 proc, tym większy sukces tvn24
odpowiedź
User
fgh
25 tys. oglądających Legia-ŁKS na YT na żywo. Upadek zainteresowania polską piłką.
odpowiedź