SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

30,7 mln Polaków miało kontakt z mundialem w TVP, mecze Polaków hitami

Wszystkie mecze mistrzostw świata 2018 w piłce nożnej w kanałach TVP śledziło średnio 4,08 mln osób. W porównaniu do mundialu 2014 sportowa impreza zyskała widzów. Największą publiczność zgromadziły spotkania reprezentacji Polski oraz finał rozgrywek - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 14 czerwca do 15 lipca 2018 roku odbyły się w Rosji piłkarskie mistrzostwa świata. Wszystkie spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport (w przypadku niektórych spotkań sportowa antena równolegle relacjonowała po 2 mecze - wówczas jeden z nich w całości pokazywała Jedynka, a drugi - Dwójka).

Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 3,15 mln osób. Przełożyło się to na 28,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 30,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 29,36 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało dodatkowo 932 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 8,46 proc., 8,91 proc. i 9,42 proc. udziału.

Łączna widownia analizowanych pojedynków na obu antenach (pokazanych w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport) wyniosła 4,08 mln osób (36,97 proc., 39,83 proc. i 38,78 proc. udziału).

W samej TVP1 pokazano 41 meczów, które śledziło 3,90 mln widzów (33,76 proc., 36,53 proc. i 34,78 proc. udziału).

23 spotkania w TVP2 miały średnio 1,78 mln oglądających (17,56 proc., 18,86 proc. i 17,86 proc. udziału). Niższa oglądalność w tej stacji to wynik tego, że Dwójka pokazywała większość meczów odbywających się w godzinach popołudniowych, podczas gdy Jedynka transmitowała wiele meczów w prime-time. Ponadto gdy mecze odbywały się w tym samym czasie, to te ciekawsze spotkania oglądać można było w Jedynce (w tym mecze Polaków).

Mecze Polaków i finał hitami

Największym zainteresowaniem cieszyły się pojedynki reprezentacji Polski. Pierwsze miejsce zajął mecz z Kolumbią (był to tzw. „mecz o wszystko” emitowany w najlepszym czasie antenowym - w niedzielnym prime-time), który 24 czerwca w Jedynce i TVP Sport śledziło 13,63 mln osób. Przynajmniej przez 1 minutę pojedynek oglądało 18,82 mln widzów, a średnia jego widownia z uwzględnieniem gości (a więc osób śledzących transmisję nie u siebie w domu tylko np. u rodziny czy znajomych) wyniosła 14,81 mln osób.

Drugie było spotkanie z Senegalem z 19 czerwca (pierwszy mecz naszej drużyny), które miało 11,13 mln widzów.

Na trzecim miejscu sklasyfikowany został finał rozgrywek rozegrany pomiędzy Francją a Chorwacją, który przyciągnął 8,42 mln osób.

Piąty był pojedynek Polski z Japonią z 28 czerwca (tzw. „mecz o honor”), który miał 7,67 mln oglądających w samej TVP1. Dodatkowe 756 tys. osób mecz ten śledziło w TVP Sport, ale stacja ta ten pojedynek relacjonowała na zmianę z odbywającym się w tym samym czasie spotkaniem Senegal-Kolumbia, które w całości transmitowane było w Dwójce.

9 z 10 topowych meczów pokazała TVP1, a 1 - TVP2.

Przynajmniej 1 minutę transmisji z tegorocznego mundialu obejrzało 30,72 mln widzów, czyli 86,60 proc. populacji naszego kraju (osoby w wieku 4+ i posiadające w swoim domu odbiornik telewizyjny).

Więcej widzów i większe wpływy niż 4 lata temu

Dla porównania, średnia widownia MŚ w piłce nożnej w 2014 roku w TVP1 i TVP2 wyniosła 2,97 mln widzów (28,89 proc. udziału), a w TVP Sport - 195 tys. (1,90 proc. udziału; stacja ta nie nadawała wówczas w DVB-T). Oznacza to, że tegoroczny mundial na głównych antenach TVP zyskał 180 tys. osób, a w TVP Sport - 737 tys. Należy jednak pamiętać, że przed czterema laty w imprezie nie brała udziału reprezentacja Polski.

W osobnym newsie informujemy, że łączne wpływy reklamowe ze spotkań mundialu transmitowanych w TVP1, TVP2 i TVP Sport wyniosły 232,40 mln zł. Dla porównania 4 lata temu publiczny nadawca na meczach zarobił 153,8 mln zł, a 8 lat temu było to 126 mln zł. (dane cennikowe, bez rabatów).

Dane oglądalności poszczególnych meczów mundialu w Rosji.

Oprócz wspomnianych wyżej anten sportową imprezę oglądać można w kanałach TVP 4K oraz Canal+ Ultra 4K, ale stacje te nie znajdują się w panelu Nielsena.

Nielsen: TVP na mundialu z reklam zarobiła 232 mln zł

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 232,40 mln zł. Mecze naszej reprezentacji zarobiły łącznie 49,10 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).

Dołącz do dyskusji: 30,7 mln Polaków miało kontakt z mundialem w TVP, mecze Polaków hitami

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
zasięg niby ładny, ale przy tylu godzinach i dniach i 3 antenach transmisji nie ma co się dziwić. nawet większości antyfanów futbolu zdarzyło się chociaż przez tę 1 min oglądać relację.
odpowiedź
User
Tom
To były udane mistrzostwa. TVP wywiązała się należycie. Studio, relacje i wiele innych interesujących programów dot. mundialu. Do tego aplikacja TVP Sport dająca możliwość obejrzenia meczów na urządzeniach mobilnch. Polsat powinien się uczyć.
odpowiedź
User
jakub22k
Teraz czas na serial Na Wspólnej wakacje całe oglądać...
odpowiedź