13,6 mln widzów meczu Polska-Kolumbia w TVP1 i TVP Sport

Mecz reprezentacji Polski z Kolumbią na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 13,63 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
13,6 mln widzów meczu Polska-Kolumbia w TVP1 i TVP Sport
Mecz Polska-Kolumbia; fot. TVP

Średnia widownia drugiego przegranego przez reprezentację Polski spotkania pokazanego w TVP1 wyniosła 11,64 mln osób. Przełożyło się to na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 70,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,33 proc. w grupie 16-59 - wynika z najnowszych danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,99 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 11,06 proc., 11,58 proc. i 12,53 proc. udziału. Mecz ten również pokazywał kanał TVP4K, ale nie jest on objęty monitoringiem oglądalności.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gdzie-za-darmo-ogladac-mundial-rosja-2018-plan-transmisji,7171437790279809a ##

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 16,83 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 4,06 mln w stacji sportowej.

Z kolei moment najwyższej chwilowej widowni w Jedynce miał miejsce o godz. 21.27 - wyniósł on 12,93 mln oglądających, a w TVP Sport - w godz. 20.28 - 2,33 mln oglądających.

Łączna widownia pojedynku na obu antenach wyniosła 13,63 mln osób (75,45 proc., 81,87 proc. i 78,86 proc. udziału).

Pojedynek Polska-Kolumbia oglądało dodatkowo 1,18 mln gości (a więc osób, które oglądały spotkanie nie u siebie, tylko np. u rodziny czy znajomych). Łącznie z gośćmi mecz miał 14,81 mln oglądających.

grafika

Z analizy danych widowni meczu minuta po minucie wynika, że TVP1 przez cały czas transmisji był bezkonkurencyjnym liderem rynku telewizyjnego, a drugie miejsce zajmował TVP Sport (stacja ta została minimalnie wyprzedzona przez Polsat tylko w trakcie trwania przerwy między I a II połową spotkania).

Warty zauważenia jest fakt, że znaczna część widzów w połowie trwania drugiej połowy meczu (około 1,5 mln osób na obu antenach) przestała oglądać to spotkanie.

grafika

Według MOR mecz miał o 3,2 mln widzów więcej

Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze opublikował dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych wyników wynika, że średnia widownia meczu Polski z Kolumbią na obu antenach wyniosła 16,80 mln widzów (15,05 mln w TVP1 i 1,75 mln w TVP Sport), a w szczytowym momencie na obu antenach (o 21.29) wzrosła do 18,13 mln (odpowiednio 16,49 mln i 1,96 mln - obie stacje peaki miały o różnych porach). - Widzowie TVP jak zwykle nie zawiedli. Zawiódł kto inny - skomentował ten pojedynek prezes Telewizji Polskiej.

Dane MOR z podziałem na I i II połowę meczu, udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Telewizji Polskiej.

grafika

Mecz z Kolumbią chętniej oglądany niż spotkanie z Senegalem

Z kolei średnia widownia meczu Polski z Senegalem pokazanego w TVP1 we wtorek, 19 czerwca br. o godz. 17.00 wyniosła 9,28 mln osób. Przełożyło się to na 65,13 proc. udziału w 4+, 68,20 proc. w 16-49 oraz 66,53 proc. w 16-59. Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,86 mln osób (odpowiednio 13,01 proc., 14,25 proc. i 14,62 proc. udziału).

Łączna widownia pierwszego przegranego pojedynku Polaków na obu antenach wyniosła 11,13 mln osób (78,14 proc., 82,45 proc. i 81,15 proc. udziału). Mecz ten również pokazywał kanał TVP4K, ale nie jest on objęty monitoringiem oglądalności.

Z kolei według alternatywnego pomiaru widowni prowadzonego przez Netię średnia widownia meczu Polski z Senegalem na obu stacjach wyniosła 16,53 mln widzów (14,71 mln w TVP1 i 1,82 mln w TVP Sport).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mecz-polska-senegal-z-1-8-mln-transmisji-w-internecie-i-aplikacji-mobilnej-to-rekordowe-wyniki,7171433317542017a ##

Kilka dni temu portal Wirtualnemedia.pl zestawił ze sobą wyniki oglądalności wszystkich meczów pokazanych w pierwszych czterech dniach trwania mundialu. Z naszej analizy wynika, że pojedynki pokazywane na głównych antenach (w TVP1 lub TVP2) według MOR śledzi o 1,40 mln widzów (55,37 proc.) więcej niż według wyników NAM (z czego różnica w samej TVP1 wynosi 1,47 mln i 50,90 proc., a w TVP2 - 1,28 mln i 67,29 proc.). W TVP Sport widownie są zawyżone o 273 tys. osób (34,15 proc.), a łączny AMR pojedynków z głównych anten i stacji sportowej jest wyższy o 1,68 mln (50,29 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-zarobila-na-mundialu-70-mln-zl-przychodow-z-reklam-i-stref-kibica-sprzedawalismy-spoty-wg-cennika,7171434027062913a ##

Telewizyjna Jedynka wczoraj była najchętniej oglądaną stacją dnia. Jej średni dobowy udział według NAM wyniósł 26 proc. Drugi był Polsat (6,7 proc.), trzeci - TVN - 5,3 proc., a - czwarta - TVP2 - 5,1 proc. Przeciętny Polak telewizję oglądał przez 328 min.

Pokazane przed meczem specjalne wydanie „Wiadomości” w samej TVP1 oglądało 4,26 mln widzów (28,9 proc. udziału). W TVP Info serwis ten dodatkowo miał 319 tys. oglądających (2,1 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-zadowolona-z-wplywow-ze-stref-kibica-i-tvp-4k-na-mundialu-przychody-sa-trzykrotnie-wyzsze-niz-zakladalismy,7171432824800897a ##

Reprezentacja Polski swój ostatni pojedynek fazy pucharowej rozegra 28 czerwca o godz. 16.00 (z Japonią). Będzie to tzw. „mecz o honor”, po którym niezależnie od jego wyniku nasza drużyna pożegna się z tegorocznym mundialem.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami