Na 55,8 mln zł, które Grupa TVN do początku czerwca do końca września br. zarobiła ze sprzedaży swoich serwisów i usług internetowych, 49,3 mln zł stanową przychody od innych podmiotów z rynku, a 6,5 – przychody ze sprzedaży do pozostałych segmentów grupy. Przychody Grupy TVN ze sprzedaży oferty internetowej zwiększyły się w porównaniu z III kwartałem ub.r. o 26,4 proc. Wzrost przychodów gotówkowych w skali rok do roku wyniósł 27 proc., czyli 11 mln zł, a wzrost takich przychodów z reklamy graficznej – 29 proc. „Silna poprawa przychodów wynika głównie z dalszego wzrostu budżetów reklamowych przeznaczanych na reklamę internetową przez największe branże na rynku” – czytamy w komunikacie spółki.
Ponad 85 proc. przychodów ze sprzedaży segmentu internetowego Grupy TVN zapewnił Onet.pl. W III kwartale br. ze sprzedaży portal pozyskał prawie 48 mln zł, czyli o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży pozostałych serwisów i usług Grupy TVN wzrosły w skali roku o niespełna 30 proc. Jednocześnie EBITDA tej części segmentu internetowego spółki spadła o 3,3 mln zł do straty na poziomie 2,4 mln zł. Grupa TVN uzasadnia to stratą związaną z uruchomieniem serwisu Onet VOD.

Komentarz Macieja Kossowskiego, dyrektora pionu sprzedaży usług marketingowych w Grupie Onet.pl W III kwartale br. Onet.pl zwiększył zarówno wolumen, jak i efektywne ceny kluczowych formatów reklamowych. Wyraźniej widać, że reklamodawcy przenoszą do internetu coraz więcej swoich budżetów oraz inwestują coraz większe kwoty w badanie skuteczności reklamy internetowej dla potrzeb budowania wizerunku marek. Dotyczy to również sektorów, które budują przede wszystkim top of mind swoich marek, a które dotychczas nie inwestowały mocno w reklamę online. Największy reklamodawca na rynku, sektor żywności, podwoił swoje wydatki na Onecie w pierwszych trzech kwartałach br., inwestując głównie w formy rich media i reklamę wideo.











