WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Związki zawodowe zablokowały zmianę systemu wynagradzania dyrektorów i producentów w Telewizji Polskiej

Gorący temat

Polska Press Grupa zamyka Wiadomości24.pl. „Użytkownicy przenieśli się do social media”

2

Pensje w polskiej reklamie wzrosły o 3 proc. 13. tys. zł dla account directora, 11 tys. zł dla senior copywritera i art directora (analiza)

2017-07-07 A A A KOMENTARZE: 4 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Przeciętne wynagrodzenia w firmach zrzeszonych w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR wzrosły w ostatnim roku o 3 proc. Ponad połowa podmiotów deklaruje, że zwiększyła przychody i zatrudnienie. Po kilkanaście tys. zł brutto zarabiają account directorzy, senior copywriterzy, media managerowie i senior art directorzy.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Według danych od 93 firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR w ostatnim roku 54 proc. z nich zanotowało wzrost wpływów, 16 proc. - spadek, a w przypadku 12 proc. przychody się nie zmieniły.

To gorsze wyniki niż zeszłoroczne prognozy. - Pomimo sporego optymizmu na początku 2016 roku, jedynie niewiele ponad połowa firm ostatecznie zwiększyła przychody. Odzwierciedla się to również w prognozach na rok obecny. Branża ostrożniej patrzy na swoje wyniki. 64 proc. organizacji prognozuje wzrosty vs 83 proc. rok wcześniej - komentuje SAR.

Wzrost swoich przychodów w br. prognozuje 58 proc. agencji reklamowych, 50 proc. agencji eventowych oraz 40 proc. agencji mediowych

56 proc. firma zwiększyło w ostatnim roku liczę pracowników (w różnych formach prawnych), podczas gdy prognozowało to 71 proc. Spadek zanotowało 20 proc., a rok temu spodziewało się tego tylko 5 proc.

Mediana całkowitej pensji (wynagrodzenia gwarantowanego oraz premii, prowizji i honorariów zmiennych) w branży reklamowej wzrosła w ciągu roku o ponad 4 proc. SAR zaznacza, że częściowo przyczyniła się do tego zmiana próby firm objętych badaniem.

Uwzględniając tylko dane firm uczestniczących w obu badaniach, płaca gwarantowana zwiększyła się średnio o 3 proc., a płaca całkowita - o 3 proc.

Wśród stanowisk, dla którego podano przeciętne wynagrodzenia stałe, najwięcej zarabiają account directorzy (13 tys. zł), senior copywriterzy i senior art directorzy (po 11 tys. zł) oraz media managerowie (10 tys. zł).

Mediana stałych wynagrodzeń miesięcznych brutto w polskiej branży reklamowej w 2017 r.

Nazwa stanowiska

Pensja

BRAND DESIGN 

DESIGNER

7 980

PROJECT MANAGER / ACCOUNT EXECUTIVE / BRAND CONSULTANT

7 260

CLIENT SERVICE

ACCOUNT DIRECTOR

13 000

ACCOUNT MANAGER

7 100

ACCOUNT EXECUTIVE

5 060

ACCOUNT ASSISTANT

3 460

CREATIVE

SENIOR COPYWRITER

11 000

COPYWRITER

7 100

SENIOR ART DIRECTOR

11 100

ART DIRECTOR

8 000

GRAPHIC DESIGNER

5 500

DTP OPERATOR

6 000

DIGITAL

USABILITY DESIGNER

5 650

ECONOMETRICS ANALYST

5 750

RESEARCHER

5 500

PROGRAMATIC SPECIALIST

5 250

MOTION DESIGNER/ANIMATOR

7 500

PERFORMANCE SPECIALIST

6 000

WEB DEVELOPER/PROGRAMMER

5 500

EVENT MANAGEMENT

EVENT MANAGER

6 650

MEDIA

MEDIA MANAGER

10 000

MEDIA PLANNER

5 500

BUYER

5 000

TRAINEE (Media Assistant)

3 000

SENIOR MEDIA PLANNER/BUYER

7 500

MEDIA PLANNER/BUYER

5 500

PR SERVICES - EXTERNAL

PR MANAGER

7 700

PR EXECUTIVE

4 300

PRODUCTION

PRINT PRODUCER

6 800

BROADCAST PRODUCER

7 100

SEM

SEM TEAM MANAGER

9 500

SEM SPECIALIST

6 000

STRATEGY PLANNING

STRATEGIC PLANNER

7 200

JUNIOR STRATEGIC PLANNER

4 400

TRAFFIC

TRAFFIC SPECIALIST

4 100

PERFORMANCE

PERFORMANCE SPECIALIST

6 000

WEB ANALYST

5 600

W tabelce powyżej zaprezentowano wartości przeciętnych wynagrodzeń (rynkowa mediana), dla typowych stanowisk dla branży komunikacji marketingowej, dla  płacy gwarantowanej brutto. Jest to wartość stałej płacy zapisana w umowie - dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych; dla ekspertów i konsultantów, prowadzących działalność gospodarczą, uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT), w złotówkach w wymiarze miesięcznym. Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych - takich jak premie, prowizje i honoraria zmienne. Całkowity koszt płacy gwarantowanej finansowany przez pracodawcę, jest wyższy przy pracownikach etatowych (składki ZUS pokrywane przez pracodawcę). W kontekście danych płacowych – mediana oznacza taką wartość wynagrodzenia, przy której tyle samo osób objętych badaniem otrzymuje płacę wyższą jak i niższą od tej wybranej - czyli jest to miara przeciętnego wynagrodzenia pracowników objętych badaniem.

Na drugiej podstronie dane dotyczące średnich stawek godzinowych

Autor: tw

Wiecej informacji: branża reklamowa, wynagrodzenia, pensje w reklamie, SAR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia