PepsiCo sponsorem piłkarskiej Ligi Mistrzów

Koncern PepsiCo, właściciel takich marek jak m.in. Pepsi, Lay’s i Gatorade, został sponsorem piłkarskich rozgrywek Liga Mistrzów UEFA.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
PepsiCo sponsorem piłkarskiej Ligi Mistrzów

Zawarty z UEFA kontrakt zaczyna obowiązywać od 1 lipca br., czyli wraz z początkiem sezonu piłkarskiego 2015/2016. Na jego mocy Lay’s, Gatorade i Pepsi zostaną oficjalnymi markami rozgrywek, kontrakt obejmuje dodatkowo marki Doritos, Lipton i 7UP.

PepsiCo uzasadnia podjęcie tej współpracy dużą popularnością Ligi Mistrzów: jej niedawny finał pokazały stacje telewizyjne w ponad 200 krajach, a oglądało go ok. 400 mln widzów. Przewidywana średnia oglądalność transmitowanych na żywo meczów wynosi 180 mln widzów.

W Polsce mecze ostatniego sezonu Ligi Mistrzów oglądało w TVP1 średnio 2,13 mln widzów (więcej na ten temat).

Obecnie koncern PepsiCo jest także sponsorem amerykańskich lig: hokejowej NHL, koszykarskiej NBA (gdzie niedawno zastąpiła Coca-Colę - więcej o tym), NFL w futbolu amerykańskim i baseballowej MLB, a także rozgrywek krykieta Indian Premier League i International Cricket Council.

Z początkiem br. polski oddział PepsiCo zrezygnował ze sponsorowania stadionu warszawskiej Legii (więcej o tym).

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję