PepsiCo zastępuje Coca-Colę jako sponsor NBA

Koncern Coca-Cola po 28 latach kończy współpracę i przestaje być sponsorem ligi koszykarskiej NBA. Jego miejsce od nowego sezonu zajmie największy konkurent - PepsiCo.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Szczegółów umowy pomiędzy PepsiCo a NBA nie ujawniono. Wiadomo, że kontrakt podpisano na pięć lat, a współpraca obejmuje rynki Ameryki Północnej i Chin. Na jego mocy PepsiCo będzie oficjalnym partnerem koszykarskich lig w Ameryce Północnej: NBA, WNBA, NBA D-League oraz programu USA Basketball. Kontrakt NBA z Coca-Colą wygasa z końcem sezonu 2014-2015.

Głównym napojem promowanym w NBA, a także w żeńskiej WNBA ma być Mountain Dew. Promowane też będą inne napoje koncernu: Aquafina i Brisk oraz przekąski Doritos oraz Ruffles.

PepsiCo jest już oficjalnym sponsorem futbolu amerykańskiego National Football League (NFL) oraz baseballa (Major League Baseball) a także hokeja na lodzie National Hockey League(NHL).

Podpisanie przez ten koncern kontraktu sponsorskiego z NBA jest częścią strategii marketingowej PepsiCo. Opiera się ona na promocji marki poprzez zawodowy sport. Firma chce też dotrzeć do młodych konsumentów właśnie przez marketing sportowy.

Coca-Cola podkreśliła, że nie wycofuje się całkowicie ze sponsorowania sportu. Teraz będzie się skupiać na indywidualnym sponsoringu sportowców i klubów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

Rekord streamingu w badaniu Nielsena. Pomogły "Heweliusz" i "Stranger Things"

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

TVP blisko granicy oszczędności. Tyle ma wydać w przyszłym roku

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę

Ponad 800 tys. Polaków kupiło subskrypcję na buty. Modivo.club wychodzi za granicę