SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Piano Media jak „New York Times”: będzie nowy system płatności

Spółka Piano Media nabyła od austriackiej firmy Novosense oprogramowanie umożliwiające identyfikację odbiorców w czasie rzeczywistym, niezależnie od tzw. przeglądarkowych ciasteczek. Umożliwi to wprowadzenie przez Piano nowego mierzalnego systemu płatności.

Ma to być system analogiczny do rozwiązania stosowanego przez amerykański dziennik „New York Times” - pozwoli on na płatny dostęp do treści z określonym limitem darmowych artykułów w miesiącu. Oprogramowanie Novosense, które uniemożliwi zresetowanie licznika czytanych artykułów przez użytkowników, zostało już integrowane z systemem Piano, a część pracowników Novosense dołączyło do zespołu rozwojowego Piano i pracuje nad wdrożeniem nowych rozwiązań.

- Wraz z tymi innowacyjnymi narzędziami analitycznymi możemy być jeszcze dokładniejsi przy podejmowaniu decyzji, która metoda monetyzacji treści jest najlepsza: czy korzystniejsze dla naszego klienta będzie zamykanie wybranych treści, określanie liczby artykułów dostępnych bez opłaty, czy może kombinacja obu tych systemów - mówi Tomas Bella, prezes Piano Media.

>>> Piano Media: wydawcy zadowoleni, powstanie agregat treści

Pierwsi wydawcy na Słowacji nowy mierzalny system płatności wprowadzą już w grudniu br. Na razie nie pojawi się on jednak w Polsce - W chwili obecnej nie prowadzimy rozmów na ten temat z żadnym z polskich wydawców, gdyż w pierwszej kolejności chcemy przetestować produkt na rynku słowackim - mówi nam Mirosław Kowalski, odpowiedzialny za PR w Piano Media.

Piano uruchomiło dotąd ogólnokrajowe systemy subskrypcji treści na Słowacji, w Polsce, i na Słowenii.

Dołącz do dyskusji: Piano Media jak „New York Times”: będzie nowy system płatności

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yogi
ojej. a co to jest piano? monetyzacja treści? da się na tym zarobić?
odpowiedź
User
mm
Super, widać dużą konsekwencję w działaniach Piano na polskim rynku. Widać, że biorą pod uwagę potrzeby wydawców i nie ograniczają się do jednego produktu i już. Rynek jest zmienny i tego typu produkty/usługi powinny być elastyczne na tyle, by się do niego dostosować.
odpowiedź
User
adin
@mm pracujesz w Piano czy w której z gazet, które są w Piano?

Inna sprawa, skoro wydawcy są zadowoleni to czemu PM ani gazety nie podają ilość subskrypcji żeby zachęcić jeszcze więcej osób? Otóż dlatego, że w przypadku Agory jest ok, ale Polskapresse czy Media Regionalne to totalna katastrofa. Kto chce płacić za czytanie żywcem przepisanej kroniki policyjnej czy teksty pisane przez studentów czy rzeczników prasowych?
odpowiedź