SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

PMPG Polskie Media ma nowe logo, nawiązujące do filozofii zen. „Odzwierciedla nasz obecny stan”

Spółka PMPG Polskie Media zaprezentowała nowe logo. Za projekt odpowiada Dominika Szczechowicz.

Article

Nowa identyfikacja wizualna nawiązuje do logo Platformy Mediowej Point Group, spółki - poprzedniczki PMPG Polskie Media. Znak graficzny wpisany jest teraz w prostokąt, przypominając tarczę z dwoma okręgami - białym i czerwonym, okalającymi czerwony środek. Nawiązywać ma to do symboliki enso  (jap. „okrąg”), który w buddyzmie zen symbolizuje oświecenie, siłę i zachowanie równowagi. Michał M. Lisiecki, prezes spółki, przekonuje, że projekt ma wyrażać to, co wyrażają w filozofii zen skoncentrowane kręgi: najwyższy stopień oświecenia, harmonię wszystkich sił duchowych.

- Nasze nowe logo odzwierciedla obecny stan i strategię Grupy PMPG Polskie Media. Mamy uporządkowaną, czytelną strukturę, jasno określone cele i jako firma osiągnęliśmy dojrzałość, która umożliwia dalszy rozwój. Jesteśmy spółką nowoczesną, otwartą na najnowsze trendy, także w wymiarze symboli i grafiki. Sięgamy po inspiracje do kultury, która zbudowała bodaj najbogatszy język znaczeń, a która, zachowując szacunek dla tradycji, stanowi dziś jedno z centrów nowoczesnego świata - mówi prezes PMPG. 
   
Odświeżeniu uległ także kolor: nowa kolorystyka spółki nawiązuje do polskich barw narodowych.

Autorką nowego logotypu PMPG Polskie Media jest Dominika Szczechowicz, dyrektor artystyczna Grupy PMPG, nadzorująca spójność komunikacji wizualnej PMPG, spółek i projektów Grupy. Gdy w marcu obejmowała to stanowisko, jako jeden z celów stawiała sobie odświeżenie wizualizacji mediowego koncernu.

PMPG odświeża logo na swoje dwudziestolecie: swoją działalność zaczynała w 1997 r., jako studencki start-up. Właściwe 20-lecie spółki przypada jednak rok później, na 2018 r.

W 2016 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 57,1 mln zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media ma nowe logo, nawiązujące do filozofii zen. „Odzwierciedla nasz obecny stan”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ET
Ło Matko...
3 0
odpowiedź
User
Red ©anary
Enso, najwyższy stopień oświecenia, harmonia, siła, prostota... — a może po prostu plagiat? Znak graficzny TARGET® — tzw. Bullseye to klasyka w świecie brandingu — w tej wersji obchodzi swoje 50 lecie. 万歳 — BANZAI!
10 0
odpowiedź
User
XYZ
Urzekła mnie ich historia... Już widzę jak dzięki temu skacze im sprzedaż, rosną zyski i wychodzą na prostą... Uff. Sytuacja opanowana, można spać spokojnie
5 0
odpowiedź
User
Patriota
Polski wydawca i filozofia zen... brawo!
5 0
odpowiedź
User
Ala
jak filozofia Zen ma się do ostatniego tweeta właściciela?
4 0
odpowiedź
User
Ala
Osiagneli finansowy zen. Nikt nie kupuje Wprostu, a kasa ze spolek skarbu jest. Cud i zen!!
3 0
odpowiedź
User
ZENek
hahaha, ale wtopa z tym logiem. Po pierwsze logo to plagiat. Po drugie tzw. nawiazanie do zen to groteska. Lisiecki, ktory uwaza, ze ma prawo pierwszenstwa do repolonizowanych mediow bo patriota wyznawca zen... 😀😀
2 0
odpowiedź
User
Soleil
Przynajmniej cos robi, zamiast siedziec na forach i wylewac frustracje.

Lepiej isc i upadac niz przez cale zycie kleczec.. czyz nie?
0 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing