WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Młodzi ludzie z Europy coraz krócej oglądają telewizję, zyskują płatne serwisy VOD

Połowa młodych millenialsów cały czas online

2017-06-01 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Życie bez internetu i serwisów społecznościowych? Takiej rzeczywistości nie wyobraża sobie większość młodych millenialsów. Połowa z nich jest online cały czas, a 94,7 proc. uważa, że dostęp do sieci ułatwia im kontakt ze znajomymi - wynika z badania SW Research.

Połowa młodych millenialsów cały czas online

Blisko połowa (48 proc.) młodych millenialsów - ludzi urodzonych pomiędzy 1990 a 2000 rokiem - jest online cały czas.

Internet dla młodych ludzi to również lepszy kontakt z najbliższymi. Dla zdecydowanej większości (94,6 proc.) pomaga on w kontakcie ze znajomymi i rodziną. Ponad połowa badanych (50,5 proc.) podkreśla, że ważny jest również kontakt poza siecią, w formie bezpośrednich spotkań. 41,8 proc. ankietowanych jest zdania, że bez internetu rzadziej kontaktowaliby się z rodziną i przyjaciółmi.

Wśród najczęstszych form kontaktu z najbliższymi coraz większą rolę odgrywają serwisy społecznościowe oraz komunikatory internetowe. Korzysta z nich, kilka razy dziennie, odpowiednio 46,2 proc. oraz 44,1 proc. badanych (dla porównania SMS i rozmowa telefoniczna: 36,9 proc. i 35,5 proc.).

Część pokolenia dzisiejszych dwudziestolatków pamięta jednak o tym, że bycie online to nie wszystko. Tylko co trzeci z nich (32 proc.), mimo że korzysta z połączenia z siecią na co dzień, nie ma problemów z wylogowaniem się na dłuższy czas, np. podczas weekendu.

Badanie "Internet - dzieli czy łączy?" zostało zrealizowane przez agencję SW Research na zlecenie firmy Inea w lutym 2017 r., metodą CAWI. W badaniu wzięło udział 1016 Polaków, w tym przedstawiciele grupy wiekowej 18-27 lat.

Millenialsi – zwani również pokoleniem Y, to osoby urodzone w latach 1980–2000, chociaż ich datowanie nie jest ścisłe. Po raz pierwszy to określenie pojawiło się już w 1993r. w magazynie AD Age. Mówi się o nich, że są otwarci na świat, nie boją się nowych wyzwań i mają duże oczekiwania do otaczającej ich rzeczywistości. Wychowani w czasach nowinek technologicznych, aktywnie korzystający z mediów cyfrowych. Podczas badania zbadano młodych millenialsów urodzonych w latach 1990-2000.


 

Autor: km

Wiecej informacji: millenialsi, pokolenie Y

Komentarze (2) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej