Polsat i TVN liderami tygodnia, 6,5 mln widzów „M jak miłość”

Największymi hitami zeszłego tygodnia były znane od lat seriale TVP oraz „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji na czele wszystkich widzów znalazł się Polsat, a w grupach 16-49 i 16-59 liderem był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Przełom września i października to już okres, w którym już ukształtowała się oglądalność większości premierowych programów i seriali w jesiennej ramówce.

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 26 września do 2 października 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 26 września oglądało 6,51 mln widzów, co przełożyło się na 40,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 2 października na antenie Jedynki oglądało 5,20 mln widzów, co dało stacji 30,39 proc. udziału.

Podium uzupełnia pokazany 28 września odcinek medycznego serialu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,84 mln widzów (31,10 proc. udziału).

Czwarty był „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,55 mln widzów; 29,89 proc. udziału; emisja 2 października), a pierwszą piątkę uzupełnia telenowela TVP2 „Barwy szczęścia” (4 mln widzów; 25,40 proc. udziału; 27 września).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 2 października obejrzało 3,91 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,08 mln widzów (emisja 29 września). 2,86 mln oglądających miał pokazany 2 października „Teleexpress”.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,41 mln widzów; emisja 1 października w TVN; 10. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który 26 września oglądało średnio 2,34 mln osób (34,84 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,71 mln widzów; 25,05 proc. udziału), a podium uzupełnia „Ranczo” (1,60 mln widzów; 22,28 proc. udziału).

W czołowej piątce znajdują się jeszcze film „Niezniszczalni III” (1,49 mln; 24,25 proc.) oraz serial „Na dobre i na złe” (też 1,49 mln; 23,71 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

 

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,32 pkt. proc. do 11,63 proc. Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,17 pkt. proc. do 11,28 proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,23 proc., po spadku o 0,08 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,53 proc. (w dół o 0,06 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,96 proc. do 41,67 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (3,94 proc.; do góry o 0,11 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zwiększyła swój udział o 0,36 pkt. proc. do 13,89 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 13,32 proc., po spadku udziału o 0,15 pkt. proc.

Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,24 proc. (w dół o 0,19 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (+ 0,15 pkt. proc. do 6,56 proc.).

grafika

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności został TVN (do góry o 0,17 pkt. proc. do 12,93 proc.), który wyprzedził Polsat (w dół o 0,23 pkt. proc. do 12,66 proc.).

grafika

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące