Przełom września i października to już okres, w którym już ukształtowała się oglądalność większości premierowych programów i seriali w jesiennej ramówce.
Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 26 września do 2 października 2016 roku, zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 26 września oglądało 6,51 mln widzów, co przełożyło się na 40,22 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął serial „Ranczo”, który 2 października na antenie Jedynki oglądało 5,20 mln widzów, co dało stacji 30,39 proc. udziału.
Podium uzupełnia pokazany 28 września odcinek medycznego serialu „Na dobre i na złe”. Produkcję tę w Dwójce śledziło 4,84 mln widzów (31,10 proc. udziału).

Czwarty był „Rolnik szuka żony” TVP1 (4,55 mln widzów; 29,89 proc. udziału; emisja 2 października), a pierwszą piątkę uzupełnia telenowela TVP2 „Barwy szczęścia” (4 mln widzów; 25,40 proc. udziału; 27 września).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 2 października obejrzało 3,91 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVN zgromadziło 3,08 mln widzów (emisja 29 września). 2,86 mln oglądających miał pokazany 2 października „Teleexpress”.
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (3,41 mln widzów; emisja 1 października w TVN; 10. pozycja w zestawieniu).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który 26 września oglądało średnio 2,34 mln osób (34,84 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,71 mln widzów; 25,05 proc. udziału), a podium uzupełnia „Ranczo” (1,60 mln widzów; 22,28 proc. udziału).
W czołowej piątce znajdują się jeszcze film „Niezniszczalni III” (1,49 mln; 24,25 proc.) oraz serial „Na dobre i na złe” (też 1,49 mln; 23,71 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,32 pkt. proc. do 11,63 proc. Wiceliderem był TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,17 pkt. proc. do 11,28 proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 10,23 proc., po spadku o 0,08 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,53 proc. (w dół o 0,06 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,96 proc. do 41,67 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (3,94 proc.; do góry o 0,11 pkt. proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zwiększyła swój udział o 0,36 pkt. proc. do 13,89 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 13,32 proc., po spadku udziału o 0,15 pkt. proc.
Ostatnia pozycja podium należała do Dwójki - udział tej stacji wyniósł 7,24 proc. (w dół o 0,19 pkt. proc.). Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (+ 0,15 pkt. proc. do 6,56 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności został TVN (do góry o 0,17 pkt. proc. do 12,93 proc.), który wyprzedził Polsat (w dół o 0,23 pkt. proc. do 12,66 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











