Polsat i TVN liderami tygodnia. Rekordowy tydzień TVN24, rosną też TVP Info i Polsat News

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a na podium uplasowały się: „Teleexpress” i drużynowy konkurs PŚ w skokach. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W okresie od 6 do 12 marca 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,07 mln widzów, co przełożyło się na 36,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 11 marca obejrzało 4,50 mln widzów (38,94 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,52 mln widzów (emisja 7 marca; 8. pozycja). 3,51 mln oglądających miały pokazane pięć dni później konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (9. pozycja).

Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe”, który w zeszłą środę na antenie Dwójki oglądało 4,19 mln widzów, co dało stacji 26,37 proc. udziału.

Na czwartej pozycji znalazła się transmisja z drużynowego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Oslo. Zawody te śledziło średnio 4,18 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 36,51 proc. udziału.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „MasterChef Junior” (2,67 mln widzów; emisja 12 marca w TVN; 14. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,03 mln osób (31,11 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął „MasterChef Junior” (1,47 mln widzów; 22,22 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,31 mln widzów; 20,73 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Fakty” (1,28 mln; 24,82 proc.) i „Kuchenne rewolucje” (1,27 mln; 22,37 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,46 pkt. proc. do 11,59 proc.

Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 10,50 proc., po spadku o 0,38 pkt. proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 10,28 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,48 proc. (w dół o 0,12 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,98 proc. do 41,34 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (4,66 proc.; do góry o 0,81 pkt. proc.).

Duże wzrosty oglądalności odnotowały również TVP Info (+ 0,68 pkt. proc. do 3,58 proc. udziału) i Polsat News (+ 0,17 pkt. proc. do 1,30 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,01 pkt. proc. do 13,85 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 13,04 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,51 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,15 pkt. proc. do 7,54 proc.) i Jedynka (+ 0,01 pkt. proc. do 6,91 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności został Polsat (do góry o 0,50 pkt. proc. do 12,79 proc.), który wyprzedził TVN (jednak wzrost o 0,14 pkt. proc. do 12,57 proc.).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"