Polsat i TVN liderami tygodnia. Rekordowy tydzień TVN24, rosną też TVP Info i Polsat News

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był serial „M jak miłość”, a na podium uplasowały się: „Teleexpress” i drużynowy konkurs PŚ w skokach. Wśród stacji liderem w 4+ był Polsat, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W okresie od 6 do 12 marca 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 6,07 mln widzów, co przełożyło się na 36,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 11 marca obejrzało 4,50 mln widzów (38,94 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,52 mln widzów (emisja 7 marca; 8. pozycja). 3,51 mln oglądających miały pokazane pięć dni później konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (9. pozycja).

Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe”, który w zeszłą środę na antenie Dwójki oglądało 4,19 mln widzów, co dało stacji 26,37 proc. udziału.

Na czwartej pozycji znalazła się transmisja z drużynowego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Oslo. Zawody te śledziło średnio 4,18 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 36,51 proc. udziału.

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „MasterChef Junior” (2,67 mln widzów; emisja 12 marca w TVN; 14. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,03 mln osób (31,11 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął „MasterChef Junior” (1,47 mln widzów; 22,22 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,31 mln widzów; 20,73 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Fakty” (1,28 mln; 24,82 proc.) i „Kuchenne rewolucje” (1,27 mln; 22,37 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,46 pkt. proc. do 11,59 proc.

Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 10,50 proc., po spadku o 0,38 pkt. proc. Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 10,28 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,48 proc. (w dół o 0,12 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,98 proc. do 41,34 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (4,66 proc.; do góry o 0,81 pkt. proc.).

Duże wzrosty oglądalności odnotowały również TVP Info (+ 0,68 pkt. proc. do 3,58 proc. udziału) i Polsat News (+ 0,17 pkt. proc. do 1,30 proc. udziału).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,01 pkt. proc. do 13,85 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 13,04 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,51 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,15 pkt. proc. do 7,54 proc.) i Jedynka (+ 0,01 pkt. proc. do 6,91 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem oglądalności został Polsat (do góry o 0,50 pkt. proc. do 12,79 proc.), który wyprzedził TVN (jednak wzrost o 0,14 pkt. proc. do 12,57 proc.).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu