SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Media Polsatu pod koniec roku zarobiły mniej. Zysk Interii w górę

Grupa Interia osiągnęła w ub.r. 55 mln zł zysku EBITDA, wobec 48 mln zł dwa lata wcześniej. Natomiast cały segment telewizji i internetu grupy Cyfrowy Polsat w czwartym kwartale ub.r. zanotował spadek wpływów o 2 proc., a jego zysk ETBIDA zmalał o 27 proc.

Fot. PolsatFot. Polsat

W prezentacji grupy Cyfrowy Polsat podkreślono, że zysk EBITDA Grupy Interia poszedł w górę z 28 mln zł w 2019 roku do 48 mln zł w 2021 roku i 55 mln zł w ub.r. Według holdingu to efekt synergii po przejęciu wydawcy przez Telewizję Polsat w połowie 2020 roku (zapłacił Grupie Bauer Media 422 mln zł).

Pełne wyniki finansowe Grupy Interia z ub.r. nie jest jeszcze dostępne. Natomiast w 2022 roku jej przychody zwiększyły się o 11,6 proc. do 113,18 mln zł, a przy wyższym wzroście kosztów zysk netto zmalał z 19,83 do 13,29 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- W obszarze online naszym priorytetem niezmiennie jest dostarczanie wartościowych treści. Co miesiąc z naszych serwisów korzysta średnio ok. 21 mln użytkowników, dzięki czemu jesteśmy wiodącym wydawcą internetowym w Polsce. W ciągu trzech lat, realizując zapowiadane synergie, podwoiliśmy EBITDA Grupy Interia.pl. W styczniu tego roku Grupa Polsat-Interia dzięki 21,11 mln użytkowników po raz pierwszy w historii została numerem 1 wśród wydawców internetowych - przypomniał w komunikacie prasowym Piotr Żak, od stycznia br. pełniący obowiązki prezesa Telewizji Polsat.

Telewizja Polsat: 1,3 mld zł z reklam

Z kolei Telewizja Polsat w ub.r. zanotowała 1,332 mld zł przychodów z reklamy i sponsoringu telewizyjnego, o 3,4 proc. więcej niż przed rokiem. Udział nadawcy z całym rynku reklamy tv, który według danych Publicis Groupe zwiększył się w ub.r. o 3,3 proc. do 4,657 mld zł, tak jak przed rokiem wynosił 28,6 proc.

W czwartym kwartale dynamika była znacznie niższa: wpływy Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu wzrosły o 1,1 proc. do 415 mln zł, a cały rynek urósł o 0,4 proc. do 1,454 mld zł.

CZYTAJ TEŻ: Zmiany na liście kanałów Polsat Box. „Na prośbę widzów”

Udział stacji nadawcy w rynku oglądalności w czwartym kwartale wynosił równe 22 proc., wobec 21,6 proc., natomiast wynik głównego kanału Polsatu to 7,5 proc. Telewizja Polsat zarabia z reklam i sponsoringu nie tylko we własnych kanałach, lecz także jako broker kilkudziesięciu stacji innych nadawców.

Pod koniec roku niższe wpływy i zysk mediów Polsatu

Cały segment mediów telewizyjnych i internetowych grupy Cyfrowy Polsat w czwartym kwartale ub.r. wypracował 704 mln zł przychodów, o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Firma uzasadnia to niższymi wpływów ze sprzedaży licencji i sublicencji (chodzi o prawa do emisji stacji, filmów i seriali nadawcy).

Przy wzroście kosztów operacyjnych o 2 proc. do 550 mln zł (bez uwzględnienia amortyzacji, utraty wartości i likwidacji) zysk EBITDA poszedł w dół o 27 proc. do 140 mln zł, a marża EBITDA - o 6,1 pkt proc. do 19,91 proc. Na inwestycje w tym obszarze przeznaczono 11 mln zł, o 40 proc. mniej niż przed rokiem.

We wcześniejszych trzech kwartałach wyniki pionu były znacznie lepsze. W trzecim kwartale przychody zwiększyły się rok do roku o 1 proc. do 560 mln zł, zysk EBITDA o 8 proc. do 83 mln zł, a marża EBITDA o 0,9 pkt proc. do 14,8 proc. W drugim kwartale wpływy wzrosły o 5 proc. do 639 mln zł, zysk EBITDA o 10 proc. do 157 mln zł, a marża EBITDA o 1 pkt proc. do 24,5 proc., zaś w pierwszym kwartale przychody wzrosły o 6 proc. do 568 mln zł, zysk EBBITDA zmalał o 4 proc. do 93 mln zł, a marża EBITDA o 1,8 pkt proc. do 16,3 proc.

Katarzyna Ostap-Toman, członkini zarządu Cyfrowego Polsatu ds. finansowych, na czwartkowej telekonferencji podkreśliła, że słabsze wyniki pionu mediów telewizyjno-internetowych holdingu w czwartym kwartale ub.r. „to kwestia przejściowa”. - W 2024 roku patrzę na telewizję z dużym optymizmem - zapewniła.

CZYTAJ TEŻ: Polsat przejmie prawa piłkarskie po Viaplay? “Od tego zależy przyszłość kanałów premium stacji”

Cała grupa Cyfrowy Polsat w ub.r. przy wzroście przychodów o 5,5 proc. do 13,63 mld zł i kosztów operacyjnych o 9,5 proc. zarobiła na czysto 311,6 mln zł, wobec 901,1 mln zł rok wcześniej. Holding zanotował spadek liczby abonentów indywidualnych.

Dołącz do dyskusji: Media Polsatu pod koniec roku zarobiły mniej. Zysk Interii w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piwowar
.....-" W 2024 roku patrzę na telewizję z dużym optymizmem - zapewniła.".....

Ale my widzowie paradokumentów nie .
odpowiedź
User
lkjhg
Pora wysupłać parę groszy na d o ś w i a d c z o n ą korektę, bo teksty Interii roją się od błędów językowych. Niektórzy "dziennikarze" Interii posługują się łamaną polszczyzną. Leży gramatyka, stylistyka oraz często nawet logika zdań. Widać pokolenie "matura to bzdura". Żaden konkurencyjny portal nie ma tak fatalnego, compromitująco niskiego poziomu języka, jak Interia. Korekta na dwie zmiany na dobę to grosze, a image portalu od razu lepszy,
odpowiedź