Media Polsatu pod koniec roku zarobiły mniej. Zysk Interii w górę

Grupa Interia osiągnęła w ub.r. 55 mln zł zysku EBITDA, wobec 48 mln zł dwa lata wcześniej. Natomiast cały segment telewizji i internetu grupy Cyfrowy Polsat w czwartym kwartale ub.r. zanotował spadek wpływów o 2 proc., a jego zysk ETBIDA zmalał o 27 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Media Polsatu pod koniec roku zarobiły mniej. Zysk Interii w górę
Fot. Polsat

W prezentacji grupy Cyfrowy Polsat podkreślono, że zysk EBITDA Grupy Interia poszedł w górę z 28 mln zł w 2019 roku do 48 mln zł w 2021 roku i 55 mln zł w ub.r. Według holdingu to efekt synergii po przejęciu wydawcy przez Telewizję Polsat w połowie 2020 roku (zapłacił Grupie Bauer Media 422 mln zł).

Pełne wyniki finansowe Grupy Interia z ub.r. nie jest jeszcze dostępne. Natomiast w 2022 roku jej przychody zwiększyły się o 11,6 proc. do 113,18 mln zł, a przy wyższym wzroście kosztów zysk netto zmalał z 19,83 do 13,29 mln zł.

- W obszarze online naszym priorytetem niezmiennie jest dostarczanie wartościowych treści. Co miesiąc z naszych serwisów korzysta średnio ok. 21 mln użytkowników, dzięki czemu jesteśmy wiodącym wydawcą internetowym w Polsce. W ciągu trzech lat, realizując zapowiadane synergie, podwoiliśmy EBITDA Grupy Interia.pl. W styczniu tego roku Grupa Polsat-Interia dzięki 21,11 mln użytkowników po raz pierwszy w historii została numerem 1 wśród wydawców internetowych - przypomniał w komunikacie prasowym Piotr Żak, od stycznia br. pełniący obowiązki prezesa Telewizji Polsat.

Telewizja Polsat: 1,3 mld zł z reklam

Z kolei Telewizja Polsat w ub.r. zanotowała 1,332 mld zł przychodów z reklamy i sponsoringu telewizyjnego, o 3,4 proc. więcej niż przed rokiem. Udział nadawcy z całym rynku reklamy tv, który według danych Publicis Groupe zwiększył się w ub.r. o 3,3 proc. do 4,657 mld zł, tak jak przed rokiem wynosił 28,6 proc.

W czwartym kwartale dynamika była znacznie niższa: wpływy Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu wzrosły o 1,1 proc. do 415 mln zł, a cały rynek urósł o 0,4 proc. do 1,454 mld zł.

Udział stacji nadawcy w rynku oglądalności w czwartym kwartale wynosił równe 22 proc., wobec 21,6 proc., natomiast wynik głównego kanału Polsatu to 7,5 proc. Telewizja Polsat zarabia z reklam i sponsoringu nie tylko we własnych kanałach, lecz także jako broker kilkudziesięciu stacji innych nadawców.

grafika

Pod koniec roku niższe wpływy i zysk mediów Polsatu

Cały segment mediów telewizyjnych i internetowych grupy Cyfrowy Polsat w czwartym kwartale ub.r. wypracował 704 mln zł przychodów, o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Firma uzasadnia to niższymi wpływów ze sprzedaży licencji i sublicencji (chodzi o prawa do emisji stacji, filmów i seriali nadawcy).

Przy wzroście kosztów operacyjnych o 2 proc. do 550 mln zł (bez uwzględnienia amortyzacji, utraty wartości i likwidacji) zysk EBITDA poszedł w dół o 27 proc. do 140 mln zł, a marża EBITDA - o 6,1 pkt proc. do 19,91 proc. Na inwestycje w tym obszarze przeznaczono 11 mln zł, o 40 proc. mniej niż przed rokiem.

We wcześniejszych trzech kwartałach wyniki pionu były znacznie lepsze. W trzecim kwartale przychody zwiększyły się rok do roku o 1 proc. do 560 mln zł, zysk EBITDA o 8 proc. do 83 mln zł, a marża EBITDA o 0,9 pkt proc. do 14,8 proc. W drugim kwartale wpływy wzrosły o 5 proc. do 639 mln zł, zysk EBITDA o 10 proc. do 157 mln zł, a marża EBITDA o 1 pkt proc. do 24,5 proc., zaś w pierwszym kwartale przychody wzrosły o 6 proc. do 568 mln zł, zysk EBBITDA zmalał o 4 proc. do 93 mln zł, a marża EBITDA o 1,8 pkt proc. do 16,3 proc.

Katarzyna Ostap-Toman, członkini zarządu Cyfrowego Polsatu ds. finansowych, na czwartkowej telekonferencji podkreśliła, że słabsze wyniki pionu mediów telewizyjno-internetowych holdingu w czwartym kwartale ub.r. „to kwestia przejściowa”. - W 2024 roku patrzę na telewizję z dużym optymizmem - zapewniła.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu