Polsat liderem tygodnia, ponad 5 proc. udziału TVN24. Hitami „Fakty” i „Wiadomości”

Najchętniej oglądanym programem telewizyjnym w zeszłym tygodniu był dziennik „Fakty”, a na podium znalazły się jeszcze: „Wiadomości” i „Sprawa dla reportera”. Wśród stacji liderem był Polsat, a wysoki udział zanotował TVN24 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Największą widownię w zeszłym tygodniu, tj. w okresie od 10 do 16 lipca 2017 roku, zgromadziły „Fakty”, pokazane 13 lipca w TVN. Dziennik tego dnia miał średnio 2,44 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 23,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęły konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 które 16 lipca obejrzało 2,37 mln widzów (20,55 proc. udziału).

Podium uzupełnia „Sprawa dla reportera”. Program Elżbiety Jaworowicz w zeszły czwartek na antenie TVP1 śledziło średnio 2,36 mln widzów, co dało stacji 17,61 proc. udziału.

Oczko niżej znalazła się jedna z sobotnich części XXI Międzynarodowego Festiwalu Piosenki i Kultury Romów, którą w TVP2 śledziło 2,25 mln widzów (17,65 proc. udziału).

Trzecim najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 10 lipca obejrzało 2,16 mln widzów (28,12 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu. Z kolei najpopularniejsze „Wydarzenia” Polsatu zgromadziły 1,65 mln widzów (emisja 16 lipca; 17. pozycja).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności były „Kuchenne rewolucje”, które w TVN oglądało średnio 1,06 mln osób, co dało stacji 20,95 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (869 tys. widzów; 24,76 proc. udziału), a podium uzupełnia „Projekt Lady” (859 tys. widzów; 16,49 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,43 pkt. proc. do 10,06 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,97 proc., po wzroście o 0,17 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,64 proc. (do góry o 0,03 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się TVP2, której średni udział wyniósł 6,42 proc. (+ 0,48 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,84 proc. do 34,09 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który awansował z miejsca szóstego (5,04 proc.; do góry o 0,09 pkt. proc.). Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, stacja ta zanotowała jeden z najwyższych tygodniowych wyników w historii nadawania, czyli od 2001 roku.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też był Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,13 pkt. proc. do 11,58 proc.

Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,53 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,39 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,44 pkt. proc. do 5,01 proc.) i Jedynka (- 0,19 pkt. proc. 4,91 proc.). Jak wynika z analizy naszego portalu, TVP1 w tym ujęciu zanotowała najniższy tygodniowy wynik w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Również w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,32 pkt. proc. do 11,45 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce