Polsat Media zabiera kanały Kino Polska TV z Atmediów

Niezależny broker Atmedia traci kolejnego dużego klienta. Od stycznia 2014 roku obsługę reklamową stacji należących do Kino Polska TV przejmie Polsat Media.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Polsat Media zabiera kanały Kino Polska TV z Atmediów
Shutterstock.com

Nadawca o zakończeniu współpracy z Atmediami z końcem br. poinformował w lakonicznym komunikacie giełdowym, dodając, że decyzja ta nie będzie miała dla niego “negatywnych skutków finansowych”.

Kino Polska TV planuje od 2014 roku powierzyć obsługę reklamową swoich kanałów spółce Polsat Media. Będzie ona sprzedawać reklamy w stacjach Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Filmbox oraz w tworzonym razem z Agorą kanale Stopklatka TV, który w 2014 roku trafi na pierwszy multipleks naziemnej telewizji cyfrowej (więcej na ten temat). Umowa z nowym brokerem nie została jeszcze zawarta.

Na razie Kino Polska TV nie komentuje swojej decyzji i nie ujawnia jej przyczyn. Wczoraj nie udało nam się zdobyć też komentarza od Polsat Media.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że łączny udział stacji Kino Polska, Kino Polska Muzyka i Filmbox w rynku w grupie 16-49 w listopadzie br. wyniósł 0,78 proc.

Poza Kino Polska TV z Atmediów do Polsat Media od stycznia 2014 roku przechodzą też kanały Universal Networks International (więcej na ten temat). Natomiast TVN Media przejmuje od Atmediów obsługę stacji FOX International Channels Poland (dowiedz się więcej) i Sony Pictures Television (poznaj szczegóły), a IDMNet - Eski TV i Polo TV (więcej na ten temat). Od października br. niezależny broker stracił już na rzecz TVN Media kanały dziecięce The Walt Disney Company.

Gdyby analizować udział biur reklamy po zapowiadanych od 2014 roku zmianach na podstawie danych za październik br., to udział Polsat Media z nowymi kanałami wynosiłby już 26,40 proc., TVN Media - 40,60 proc., Telewizji Polskiej - 22,58 proc. a Atmedia zaledwie - 2,15 proc. Na rynku byłby jeszcze należący do Grupy ZPR IDMNet z 2 proc. udziału (dane dla grupy 16-49).

Jak podkreślają eksperci, czołowi nadawcy pozyskują do obsługi zewnętrzne stacje, broniąc się przed spadkiem udziałów swoich głównych kanałów (przeczytaj naszą analizę).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję