WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

900 tys. widzów „Domu marzeń 2”. TVN wiceliderem w grupie komercyjnej

Polsat na czele oglądalności, TVN24 najwyżej wśród kanałów tematycznych (top 150 stacji)

2017-09-02 A A A KOMENTARZE: 9 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W lipcu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2016 roku spadł o 8,05 proc. i wyniósł 10,05 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,55 proc. do 8,85 proc.), który jednak wyprzedził TVP1 (8,22 proc. udziału; w dół o 19,01 proc.).

Oczko niżej uplasowała się Dwójka (6,08 proc. udziału; do góry o 0,66 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 5,39 proc., po wzroście o 13,95 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,76 proc. (wzrost o 4,14 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 29,07 proc. do 1,11 proc.), muzycznych - Polo TV (- 4,12 proc. do 0,93 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 1,32 proc. do 0,75 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 11,90 proc. do 0,74 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 9,33 proc. do 0,68 proc.).

21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w lipcu br. wyniósł 0,93 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w lipcu ub.r. to 0,42 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Od 54. do 70. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,29 proc. udziału w rynku), Zoom TV (też 0,29 proc.), Nowa TV (0,28 proc.) i WP (0,19 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem w lipcu br. był Polsat, którego udział wyniósł tutaj 11,49 proc., po spadku o 9,88 proc. Wynik drugiego TVN zmniejszył się o 3,06 proc. do 11,09 proc.

Trzecia była TVP2 (5,23 proc udziału; w dół o 1,88 proc.), która wyprzedziła TVP1 (4,98 proc., spadek o 28,14 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 11 proc. do 3,23 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (+ 2,62 proc. do 1,96 proc.), muzycznych - Polo TV (- 4,88 proc. do 1,56 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 4,55 proc. do 1,15 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 19,28 proc. do 0,99 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 20,20 proc. do 0,79 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 17,19 proc. do 0,53 proc.).

Autor: mk

Wiecej informacji: Polsat, TVN, TVP1, TVP2, TVN24, kanał tematyczny, Super Polsat

Komentarze (9) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia