Polsat nowym liderem. „Milionerzy” z większą widownią w 16-49 niż „M jak miłość”

Ranking najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w zeszłym tygodniu zdominowały seriale TVP2: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia” oraz specjalny odcinek „Milionerów”. Wśród stacji nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat nowym liderem. „Milionerzy” z większą widownią w 16-49 niż „M jak miłość”

20 kwietnia br. miała miejsce awaria jednego z operatorów GSM Nielsen Audience Measurement. Usterka spowodowała ściągnięcie danych oglądalności z 19 kwietnia z mniejszej liczby gospodarstw domowych niż standardowo. Nielsen poinformował portal Wirtualnemedia.pl, że pomimo awarii dane zostały dostarczone do klientów, gdyż ich ważenie przebiegło prawidłowo. - Nasze procedury wymagają, aby zostały one zreprodukowane ponownie w przyszłym tygodniu w oparciu o pełną próbę - mówił nam Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsen Audience Measurement. Pełne dane oglądalności z 19 kwietnia br. (a tym samym z całego zeszłego tygodnia) udostępnione zostały dziś.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 17 do 23 kwietnia 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 5,56 mln widzów, co przełożyło się na 33,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/witold-pyrkosz-zmarl-aktor-z-m-jak-milosc-janosika-alternatywy-4-i-vabank ##

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który dzień później na antenie Dwójki oglądało 4,11 mln widzów, co dało stacji 25,50 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się specjalny odcinek „Milionerów”, w którym walkę o milion zł stoczyli gwiazdy TVN, a wygrane przekazane zostały na cele charytatywne. Produkcję tę w poniedziałkowy wieczór w TVN śledziło 4,04 mln widzów (23,78 proc. udziału).

Tuż za podium znalazła się telenowela „Barwy szczęścia” TVP2 (3,55 mln widzów; 22,33 proc. udziału; emisja 18 kwietnia).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 18 kwietnia obejrzało 3,44 mln widzów (23,92 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,19 mln widzów (emisja 23 kwietnia; 9. pozycja). 2,92 mln oglądających miał pokazany 18 kwietnia „Teleexpress” TVP1 (11. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (3,21 mln widzów; emisja 21 kwietnia w Polsacie; 8. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był tutaj jednak teleturniej „Milionerzy”, który oglądało średnio 1,95 mln osób (28,23 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,86 mln widzów; 29,09 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (1,39 mln widzów; 24,71 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Masterchef Junior” (1,29 mln; 19,38 proc.) i „Na dobre i na złe” (również 1,29 mln; 20,66 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,42 pkt. proc. do 11,12 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,22 proc., po spadku o 0,66 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,67 proc. (w dół o 0,21 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 7,88 proc. (w dół o 0,17 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 38,51 proc. do 37,89 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,33 proc.; jednak w dół o 0,06 pkt. proc.).

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,69 pkt. proc. do 13,54 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,50 proc., po wzroście udziału wynoszącym 0,52 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,21 pkt. proc. do 6,70 proc.) i Jedynka (- 0,03 pkt. proc. do 5,35 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 pierwsze miejsce również zajął TVN (w dół o 0,62 pkt. proc. do 12,21 proc.).

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji