Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność drugiej serii “Trudnych spraw” po dziesięciu i pół tygodniach emisji wyniosła 1,39 mln osób, zaś udział formatu kształtował się na poziomie 25,60 proc. wśród wszystkich widzów i 28,26 proc. w grupie 16-49 lat.
“Trudne sprawy” podnoszą widownię Polsatu względem analogicznego okresu ub.r., gdy stacja miała w tym paśmie zaledwie 500 tys. osób, a jej udział wynosił odpowiednio 8,84 proc. i 12,71 proc.
Najchętniej oglądanym odcinkiem docu-soap od początku sezonu jesiennego był ten pokazany 20 października br., który śledziło 1,84 mln widzów. Wszystkie pięć topowych odcinków zgromadziło ponad 1,6 mln oglądających.
Polsat w paśmie emisji „Trudnych spraw” zajmuje zdecydowaną pozycję lidera. Na drugim miejscu plasuje się TVN, emitująca wówczas docu-crime “W11 - Wydział Śledczy” i “Detektywów”, co daje jej 14,82 proc. udziału. Trzecia jest TVP 1 (13,02 proc.), a czwarta - TVP 2 (6,85 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 przewaga Polsatu nad TVN jest aż dwa razy większa.

Format jest najchętniej oglądany przez kobiety, dzieci i ludzi po 50.roku życia, mieszkańców wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
“Trudne sprawy” to jeden z trzech seriali docu-soap w Polsacie obok “Dlaczego ja?” (więcej na ten temat) i “Pamiętników z wakacji” (więcej na ten temat). Wszystkie te pozycje osiągają wysokie wyniki oglądalności.











