WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

TVN nowym liderem oglądalności w listopadzie. Hitami „M jak miłość” i mecze piłki nożnej

Gorący temat

Szef KRRiT spotkał się z zarządem TVN ws. kary za relacje TVN24. „Rozmowy będą kontynuowane”

7

Polsat za 103 mln zł kupuje 7 kanałów telewizyjnych od ZPR Media

2017-12-04 A A A KOMENTARZE: 38 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Telewizja Polsat zawarła z Grupą ZPR Media umowę dotyczącą kupna 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV (z opcją dokupienia kolejnych 15 proc.). Łączna wartość transakcji to ok. 103 mln zł.

Zygmunt Solorz Zygmunt Solorz

Zgodnie z zawartą umową Telewizja Polsat kupiła od Grupy ZPR Media 100 proc. akcji spółki Eska TV (nadawcy Eska TV, Eska TV Extra i Eska Rock TV), 100 proc. udziałów spółki Lemon Records (nadawcy Polo TV i Vox Music TV) oraz 34 proc. udziałów spółki TV Spektrum (nadawcy Fokus TV i Nowa TV). Jednocześnie zawarła umowę przedwstępną zakupu w przyszłości kolejnych 15 proc. udziałów TV Spektrum.

- Nabycie nowych kanałów oraz nawiązanie współpracy w zakresie rozwijania dwóch kolejnych stacji dostępnych w naziemnej telewizji cyfrowej doskonale wpisują się w strategię naszej Grupy, której celem jest utrzymanie silnej pozycji rynkowej, mierzonej wynikami oglądalności, na ciągle fragmentaryzującym się rynku - uzasadnia Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

W komunikacie prasowym nadawca podkreśla, że Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV istotnie wzmacniają jego ofertę muzyczną, a współpraca z kanałami Nowa TV i Fokus TV stanowi atrakcyjne uzupełnienie kompleksowej oferty programowej jej kanałów.

Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. Polo TV miało 0,59 proc. udziału w rynku oglądalności, Eska TV - 0,37 proc., Eska TV Extra - 0,04 proc., Vox Music TV - 0,03 proc., a Eska Rock TV - 0,01 proc. Natomiast Fokus TV zanotował 2,07 proc. w rynku oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej, a Nowa TV - 0,36 proc. (Polo TV w tym ujęciu miało 1,21 proc., a Eska TV - 0,74 proc.).

- Nie bez znaczenia jest dla nas fakt, że nabywane kanały posiadają solidne finanse, w samym 2016 roku ich łącznie przychody osiągnęły ponad 70 mln zł. Ponadto w związku z transakcją spodziewamy się osiągnięcia licznych, wymiernych synergii sprzedażowych oraz kosztowych, które szacujemy na około 15 mln zł rocznie - dodaje Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie, Polkomtelu i Telewizji Polsat.

Rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu przekazała nam, że przejęcie tych spółek nie wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ponieważ mają one stosunkowo niewielkie udziały w rynku telewizyjnym.

Benbenek: stacje muzyczne potrzebują wsparcia silnego gracza tv

Dlaczego Grupa ZPR Media zdecydowała się sprzedać Polsatowi większość swoich stacji? - Na rynku medialnym, zarówno polskim jak i światowym, nadeszły czasy konsolidacji. Główny konkurent kanału Fokus TV, którego udało nam się wyprzedzić pod względem oglądalności, czyli Discovery, na rynku globalnym zakupił Scripps Networks Interactive, a co za tym idzie w Polsce kupił TVN. Kupił także od Agory kanał Metro, rywalizujący z Nową TV na MUX 8. Nasze telewizje Eska TV, Polo TV, Fokus TV, Nowa TV i pozostałe stworzyliśmy od zera i jesteśmy z nich dumni. Jednocześnie chcemy, aby mogły się one nadal rozwijać i mamy świadomość, że w obecnych czasach potrzebują wsparcia silnego gracza - tłumaczy Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej spółek ZPR Media i Time.

- Cieszymy się, że wspólnie z Grupą Polsat pozostajemy w tym biznesie i nadal na podstawie zawartej umowy będziemy zarządzać stworzonymi przez nas kanałami. Jako Grupa ZPR Media skupimy się także na produkcji contentu telewizyjnego w oparciu o synergię z naszymi markami - dodaje Benbenek.

Co pokazują stacje kupione przez Polsat?

Eska TV to kanał muzyczno-rozrywkowy stworzony w oparciu o profil muzyczny Radia Eska - CHR, czyli Contemporary Hit Radio. W stacji można oglądać teledyski wykonawców znanych z anteny Radia Eska, a także wywiady, plotki o gwiazdach show-biznesu, informacje o muzycznych wydarzeniach w kraju i na świecie. Od grudnia ub.r. kanał jest nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej.

Eska TV Extra, uruchomiona w połowie czerwca br., nadaje bieżące hity oraz największe przeboje muzyki pop z ostatnich 20 lat. Jest skierowana do osób w wieku 15-49 lat.

Eska Rock TV, nadająca od początku września br., emituje muzykę z gatunków mainstreamowy pop rock, classic rock i alternatywa. Grupa docelowa kanału to osoby w wieku 20 lat i więcej.

Polo TV pokazuje przede wszystkim największe hity disco polo, relacje z festiwali i koncertów disco dance oraz autorskie programy niektórych wykonawców. W ramówce jest też muzyka euro disco, italo disco oraz muzyki dance z lat 80. i 90. Stacja wystartowała wiosną 2011 roku, a pod koniec 2011 roku pojawiła się w naziemnej telewizji cyfrowej.

Vox Music TV, uruchomiony w kwietniu 2014 roku, emituje hity disco lat 80. i 90., a także italo disco, euro dance oraz disco polo. Pokazuje też programy poświęcone gwiazdom muzyki, listy przebojów, bloki tematyczne, a także informacje z zakresu rozrywki i kultury masowej. Stacja adresowana jest do osób w wieku 25-45 lat.

Fokus TV nadaje programy o charakterze edukacyjnym, poradnikowym oraz filmy dokumentalne o różnorodnej tematyce (historycznej, przyrodniczej, społecznej), skierowane zarówno do dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. Kanał ruszył w kwietniu 2014 roku, jest dostępny m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej.

W naziemnej telewizji cyfrowej od listopada ub.r. jest też nadawana Nowa TV. Stacja jest adresowana do całej rodziny, jej ramówkę wypełniają programy rozrywkowe, informacyjne, seriale i filmy fabularne oraz treści dla dzieci.

Polsat ma prawie 30 proc. udział w rynku reklamy telewizyjnej

W trzech kwartałach br. grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 7,25 mld zł wpływów ze sprzedaży (wobec 7,19 mln zł rok wcześniej) i 788 mln zł zysku netto (po wzroście o 108,8 w skali roku).

Przychody firmy z reklam telewizyjnych i sponsoringu zwiększyły się w skali roku o 4 proc. do 231 mln zł (podczas gdy cały rynek reklamy tv według firmy skurczył się o 0,7 proc.). Nadawca szacuje, że miał w tym rynku 28,6 proc. udziału.

Oprócz przejętych właśnie stacji do Telewizji Polsat należą kanały Polsat HD, Polsat 2 HD, Polsat 1, Super Polsat HD, Polsat Sport HD, Polsat Sport Extra HD, Polsat Sport Fight HD, Polsat Sport News HD, Polsat News HD, Polsat News 2, Polsat Play HD, Polsat Cafe HD, Polsat Film HD, Polsat Doku HD, Polsat Music HD, Disco Polo Music, Polsat Romans, TV6 HD i TV4 HD.

Autor: tw

Wiecej informacji: Polsat, ZPR Media, Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV, Vox Music TV, Fokus TV, Nowa TV

Komentarze (38) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia