SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Powstaje Polska Organizacja Reklamodawców

Trwają prace nad utworzeniem w Polsce lokalnej organizacji World Federation Advertisers (WFA). Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl będzie funkcjonowała pod nazwą Polska Organizacja Reklamodawców (POR). Jej powstanie koordynuje Elżbieta Gorajewska, była szefowa firmy badawczej Nielsen, obecnie niezależna konsultantka.

Elżbieta Gorajewska Elżbieta Gorajewska

Cele POR określone są w statucie i skupiają się wokół: reprezentowania interesów reklamodawców, prowadzenie odpowiedzialnej współpracy z mediami,  agencjami, firmami współpracującymi z marketerami. Wspieranie  i współdziałanie z innymi podmiotami w kształtowanie rynku badań mediowych i badań konsumenckich, takimi jak IAA, IAB Polska, Rada Reklamy i SAR. Wspieranie komunikacji odpowiedzialnej społecznie i środowiskowo. Wprowadzanie i propagowanie na polskim rynku inicjatyw i best practices zainicjowanych przez globalne WFA.

- Termin startu będzie zależał od zakończenia kwestii formalnych, podpisania uzgodnionych dokumentów i decyzji KRS - przekazała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Elżbieta Gorajewska.

W projekt zaangażowane m.in. PepsiCo, Henkel, BNP Paribas

Nasz rozmówczyni dodaje, że powołanie WFA w Polsce ma swoją historię. Zaznacza, że w ostatnim etapie wszystko stało się możliwe dzięki zaangażowaniu kilku marketerów, głównie Anny Dzierzędzkiej, planning i media director CE PepsiCo i Aleksandry Gawlas, dyrektorki marketingu i digital w Henkel Polska. Do nich dołączyły kolejne osoby min. Piotr Bobrycki (Dr Oetker), Damian Ludke (Blue Media), Marek Zaborowski (BNP Paribas), a następnie kolejne firmy, wśród których są m.in. L'Oreal, Kompania Piwowarska, Credit Agricole, Nestle, T-Mobile, H&M, Haleon, Wedel.

- Dzięki tym firmom i osobom udało nam się zorganizować, przygotować i uzgodnić statut organizacji, przygotować wszystkie niezbędne dokumenty do założenia organizacji pracodawców, bo taką  formę będzie miała nasza organizacja - podkreśla Elżbieta Gorajewska.

Polska Organizacja Reklamodawców jest otwarta na nowych członków. - Im więcej firm tym większa siła, a silny niezależny głos reklamodawców jest bardzo potrzebny i oczekiwany od dawna na naszym rynku. Po zarejestrowaniu organizacji wraz z członkami założycielami będziemy czekali na nowych członków organizacji - dodaje nasza rozmówczyni.

POR będzie finansowana ze składek członkowskich. Organizacja nie ma planów budowy dużego biura. - Na początku chcemy skupić się na budowie organizacji i realizacji statutowych celów - dodaje Elżbieta Gorajewska.

26 lat w Nielsenie

Elżbieta Gorajewska do połowy ub.r. związana była z firmą badawczą Nielsen. Pracę w niej rozpoczęła w 1996 roku. Do połowy 2019 roku pełniła w niej funkcję dyrektorki zarządzającej. Wówczas na stanowisku tym zastąpiła ją Agnieszka Gosiewska.
Wtedy Elżbieta Gorajewska tłumaczyła, że przechodzi na emeryturę. Pozostała jednak w Nielsenie w roli doradcy. W połowie 2022 roku zakończyła współpracę z Nielsenem. Od tego czasu jest niezależną konsultantką.

Przed dołączeniem do Nielsena Elżbieta Gorajewska przez sześć lat pracowała w firmie badawczej GfK Polonia. Najpierw była tam media&advertising research managerem, a potem media research managerem.

Dołącz do dyskusji: Powstaje Polska Organizacja Reklamodawców

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
LOL
O paniom z marketingu zachciało się lobbingu. LOL.
0 0
odpowiedź
User
Mary
Na szczęście wygląda to na niezależną organizacja, ale zapewne pis będzie próbował ją kontrolować.
0 0
odpowiedź
User
ppoo
z artykulu wnioskuje, ze organizacja sama nie wie co bedzi erobila, ale kolejna okazja do polansowania sie i wypicia kawki bedzie!
17 6
odpowiedź