Polskie Radio analizuje udział Wojciecha Manna w reklamach sklepów Saturn, nie ma mowy o usunięciu go z Trójki

Polskie Radio analizuje pod względem prawnym udział dziennikarza Trójki Wojciecha Manna w kampanii reklamowej sieci sklepów Saturn. Nadawca zapewnia, że nie szykuje się do zakończenia współpracy z Mannem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kampania reklamowa sklepów Saturn z udziałem Wojciecha Manna ruszyła na początku listopada ub.r. i jest zaplanowana na rok. W spotach dziennikarz występuje razem ze sporo od niego młodszym Marcelem Borowcem, odgrywają sprzedawców udzielających klientom promowanych sklepów zabawnych rad o urządzeniach RTV i AGD. Mann ma odzwierciedlać w reklamach dystans, spokój i doświadczenie życiowe.

W piątek „Super Express” podał, że kierownictwo Polskiego Radia analizuje udział Wojciecha Manna w tych reklamach pod względem zasad etyki obowiązujących pracowników nadawcy. Tabloid zasugerował, że „zarząd spółki pracuje ze sztabem prawników nad usunięciem gwiazdora z szeregów swoich dziennikarzy”.

- Ocena udziału pana redaktora Wojciecha Manna w reklamie jest na etapie konsultacji prawnych. Nie jest ona jednoznaczna, gdyż formalnie red. Mann nie jest etatowym pracownikiem Polskiego Radia, natomiast w rzeczywistości jest nie tylko bliskim wieloletnim współpracownikiem, którego obowiązują przyjęte w Radiu zasady etyki, ale jest również postacią publiczną bezwzględnie kojarzoną z Programem 3 PR - powiedział „Super Expressowi” Łukasz Kubiak, rzecznik prasowy Polskiego Radia.

W odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl Kubiak zapewnia, że nieprawdziwe jest stwierdzenie, jakoby zarząd „pracował nad usunięciem red. Manna”. - Sprawa jest analizowana i jak tylko będziemy mieli wiążącą opinię prawną, damy znać. Nie jestem w stanie powiedzieć, jak długo jeszcze potrwa ta analiza, bo sytuacja nie jest jednoznaczna - przekazał nam.

Przypomnijmy, że w latach 2011-2012 Wojciech Mann razem z Krzysztofem Materną reklamowali Kredyt Bank. Niedługo po starcie kampanii Mann został odsunięty od prowadzenia w Trójce rozmów z publicystami w ramach audycji „Zapraszamy do Trójki”. Wnioskowała o to ówczesna dyrektor stacji Magda Jethon, a decyzję podjął zarząd Polskiego Radia.

Z kolei Telewizja Polska jesienią 2013 roku na kilka miesięcy odsunęła od prowadzenia programów Marzenę Rogalską, która brała wtedy udział w kampanii sklepów Biedronka, oraz Macieja Kurzajewskiego, promującego PKO BP wspólnie z Szymonem Majewskim.

Za to nadawcy prywatni pozwalają swoim dziennikarzom i prezenterom, oprócz tych pracujących w programach informacyjnych i publicystycznych, brać udział w kampaniach reklamowych marek komercyjnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych